Пазарът на хранителни стоки не е лек, но когато става дума за солените снаксове традиционно конкуренцията за потребителското внимание (и купата на маста пред телевизора) е наистина безпощадна. Изборът е огромен, предпочитанията - най-разнообразни. Затова и не е лесно да се наложиш даже тук, в България, да не говорим за чужбина.

Именно това обаче иска да постигне "Фикосота" с Bruschette Maretti ("Брускети Марети"). Хлебният снакс от Шумен вече е познат в над 70 държави, а за 20-годишнината на българските брускети ще е готова и нова пекарна, която ще увеличи производствения капацитет повече от двойно. Целта е ясна - Maretti да станат първият български глобален бранд.

Най-големият брускети бранд

Началото на "Брускети Марети" е поставено през 2005 г. и днес това е една от двете марки, които си оспорват лидерството на пазара на солени хлебни снаксове в България, който Nielsen оценява на между 33 и 36 млн. лева годишно.

Брускетите са убедителен лидер в канал "Супермаркети" с помощта на работещи партньорства с ключови ритейлъри, отбелязват от компанията.

"Фикосота" инвестира 10 милиона лева в ново производство

Компанията зад марките "Милде" и "Емека" инвестира 10 милиона лева в ново производство

Очакванията са за над 450 милиона лева от продажби през 2023 година

Това, обаче, е много малка част от бизнеса. "Над 90% от продажбите на "Брускети Марети" са извън България, коментира пред Money.bg собственикът на компанията Красен Кюркчиев.

По думите му "пазар номер 1 за марката е Германия", като тази година там продажбите са скочили трикратно и брускетите присъстват в повечето основни хранителни вериги. В Топ 10 са още САЩ, Великобритания, Полша и Румъния, като цялостното представяне бележи 50% ръст както през тази, така и през миналата година.

Разрешиха на  Фикосота  да придобие Итал Фууд Индъстри

Разрешиха на Фикосота да придобие Итал Фууд Индъстри

КЗК смята, че концентрация не би могла да доведе до съществена промяна на пазара и да попречи на ефективната конкуренция

В 20 държави (сред тях - Уругвай и Нова Зеландия) са излъчвани телевизионни реклами, а онлайн кампаниите също излизат извън територията на България.

"Амбицията на "Фикосота Фууд" е това да е първият български бранд, който да стане глобален - тоест да има съществени позиции в категорията си в много държави по света. Това не е само мечта, тъй като "Марети" вече се продава в над 70 страни на всички континенти и е най-големият бранд за брускети в света", подчертава Кюркчиев.

Най-голямата брускети пекарна

"Брускети Марети" е в Топ 3 на марките в доста разнообразното портфолио на "Фикосота", което включва разнообразни хранителни продукти, битова химия и други. Амбицията на компанията е видима в проекта за нов завод специално за брускети. L'Alto ("Високото" - итал.) със своите 25 метра и три етажа ще е най-високата производствена сграда на "Фикосота".

Снимка 636298

Източник: Ficosota Food

В рамките на 15 000 кв.м ще има както цех, така и силозно стопанство за над 125 тона брашно и 90 тона мазнина. Предвижда се непрекъснат цикъл на работа 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. На ден само от L'Alto ще излизат по 84 тона готова продукция или 1,2 млн. пакета "Брускети Марети".

"В момента произвеждаме 1500 тона месечно готов продукт. С новата фабрика ще имаме капацитет да произведем общо 4000 тона месечно готов продукт", посочва Кюркчиев.

Снимка 636296

Източник: Ficosota Food

Той обаче е категоричен, че по-правилната дума не е "завод", а "пекарна": "Предизвикателна цел пред нас бе да намерим начин да автоматизираме занаятчийския процес при производството на брускети, без да го индустриализираме". Машини отговарят за всички стъпки - от дозирането на съставките до овкусяването и опаковането на готовия продукт.

L'Alto ще отвори 150 нови работни места в Шумен - за машинни оператори, инженери по автоматизация, техници, складови служители и други. От компанията посочват, че ще започнат "специална програма за развитие на човешките ни ресурси".

Най-голямата експанзия

Красен Кюркчиев е уверен, че добрите резултати в чужбина ще оправдаят разширяването на производството и трендът на големите пазари ще остане положителен.

Снимка 636295

Източник: Ficosota Food

Затова и глобалната амбиция на "Брускети Марети" е "все по-близка и по-реална" в навечерието на 20-тата годишнина от появата им на пазара.