Пазарът на хранителни стоки не е лек, но когато става дума за солените снаксове традиционно конкуренцията за потребителското внимание (и купата на маста пред телевизора) е наистина безпощадна. Изборът е огромен, предпочитанията - най-разнообразни. Затова и не е лесно да се наложиш даже тук, в България, да не говорим за чужбина.
Именно това обаче иска да постигне "Фикосота" с Bruschette Maretti ("Брускети Марети"). Хлебният снакс от Шумен вече е познат в над 70 държави, а за 20-годишнината на българските брускети ще е готова и нова пекарна, която ще увеличи производствения капацитет повече от двойно. Целта е ясна - Maretti да станат първият български глобален бранд.
Най-големият брускети бранд
Началото на "Брускети Марети" е поставено през 2005 г. и днес това е една от двете марки, които си оспорват лидерството на пазара на солени хлебни снаксове в България, който Nielsen оценява на между 33 и 36 млн. лева годишно.
Брускетите са убедителен лидер в канал "Супермаркети" с помощта на работещи партньорства с ключови ритейлъри, отбелязват от компанията.
Това, обаче, е много малка част от бизнеса. "Над 90% от продажбите на "Брускети Марети" са извън България, коментира пред Money.bg собственикът на компанията Красен Кюркчиев.
По думите му "пазар номер 1 за марката е Германия", като тази година там продажбите са скочили трикратно и брускетите присъстват в повечето основни хранителни вериги. В Топ 10 са още САЩ, Великобритания, Полша и Румъния, като цялостното представяне бележи 50% ръст както през тази, така и през миналата година.
В 20 държави (сред тях - Уругвай и Нова Зеландия) са излъчвани телевизионни реклами, а онлайн кампаниите също излизат извън територията на България.
"Амбицията на "Фикосота Фууд" е това да е първият български бранд, който да стане глобален - тоест да има съществени позиции в категорията си в много държави по света. Това не е само мечта, тъй като "Марети" вече се продава в над 70 страни на всички континенти и е най-големият бранд за брускети в света", подчертава Кюркчиев.
Най-голямата брускети пекарна
"Брускети Марети" е в Топ 3 на марките в доста разнообразното портфолио на "Фикосота", което включва разнообразни хранителни продукти, битова химия и други. Амбицията на компанията е видима в проекта за нов завод специално за брускети. L'Alto ("Високото" - итал.) със своите 25 метра и три етажа ще е най-високата производствена сграда на "Фикосота".
Източник: Ficosota Food
В рамките на 15 000 кв.м ще има както цех, така и силозно стопанство за над 125 тона брашно и 90 тона мазнина. Предвижда се непрекъснат цикъл на работа 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. На ден само от L'Alto ще излизат по 84 тона готова продукция или 1,2 млн. пакета "Брускети Марети".
"В момента произвеждаме 1500 тона месечно готов продукт. С новата фабрика ще имаме капацитет да произведем общо 4000 тона месечно готов продукт", посочва Кюркчиев.
Източник: Ficosota Food
Той обаче е категоричен, че по-правилната дума не е "завод", а "пекарна": "Предизвикателна цел пред нас бе да намерим начин да автоматизираме занаятчийския процес при производството на брускети, без да го индустриализираме". Машини отговарят за всички стъпки - от дозирането на съставките до овкусяването и опаковането на готовия продукт.
L'Alto ще отвори 150 нови работни места в Шумен - за машинни оператори, инженери по автоматизация, техници, складови служители и други. От компанията посочват, че ще започнат "специална програма за развитие на човешките ни ресурси".
Най-голямата експанзия
Красен Кюркчиев е уверен, че добрите резултати в чужбина ще оправдаят разширяването на производството и трендът на големите пазари ще остане положителен.
Източник: Ficosota Food
Затова и глобалната амбиция на "Брускети Марети" е "все по-близка и по-реална" в навечерието на 20-тата годишнина от появата им на пазара.