Акциите на Deliveroo паднаха с 31% в дебюта ѝ на фондовата борса, след като бяха оценени в долния край на предварително зададения ѝ диапазон, предаде Zero Hedge.
Въпреки това тя постигна капитализация от 10,5 млрд. долара, която е най-голямата от тази на Glencore през 2011 г., преди, заради спада на ценните ѝ книги, тя да се обезцени с почти 3 млрд. долара. Все пак от компанията твърдят, че има "значително търсене" пред акциите ѝ.
Причината за провала е скептицизмът на инвеститорите към зелените и социалните акции, известните още като ESG инвестиране (environmental, social & corporate governance).
В случая на Deliveroo, опасенията са свързани с това доколко бизнесът им за доставка на храна ще е устойчив и когато икономиката отвори. Предвид контекста във Великобритания, която изпреварва много Европейския съюз по дял на ваксинираното население, отварянето може да настъпи и по-рано от очакваното и хората да се насочат към физическите ресторанти.
Същевременно Uber вече беше принудена да третира служителите си като работещи на 8-часов работен ден, което може да нанесе удар и върху бизнес модела на Deliveroo.
Но това не е единственият риск пред тях. Те са изправени пред конкуренция от страна на все по-растящите Just Eat Takeway и Uber Eats, както и пред корпоративна структура на самата Deliveroo, при която главният изпълнителен директор Уил Шу има непропорционално голямо право на глас.