Maxima Grupė, която притежава веригите на дребно Maxima в Балтийските страни, Stokrotka в Полша и T-Market в България, планира да отвори нови между 120 и 140 обекти на тези пазари през 2019 г., съобщиха оттам.
Общата инвестиция ще бъде в размер на поне €100 милиона, като част от средствата ще бъде насочени и в реновация на съществуващи магазини.
"През следващата година планираме активна експанзия, като основния фокус ще бъде Полша. Пазарът от 38 милиона души е атрактивен заради размера си, както и заради потенциала за растеж и консолидация. Сливането на веригата Stokrotka, която придобихме през пролетта, и Aldik, която вече притежавахме, постави здрави основни за силен бъдещ растеж", заяви председателят на борда Далиус Мисунас.
Към края на октомври т.г. Maxima Grupė притежава 1 059 магазина, от които 507 в Полша. До края на т.г. компанията планира да отвори нови 50 магазина на всички пазари.
Към края на 2017 г. броят на обектите бе 568. За годината приходите ѝ растат с 4,2 процента до €2,8 милиарда.