"Българските очаквания от ЕС останаха висящи" е водещo заглавиe на в. "Сега"

Борисов пламенно защити Западните Балкани, но европейските лидери разбиха илюзиите му

Премиерът Бойко Борисов поднесе извинения на българите заради транспортните ограничения в столицата покрай срещата на ЕС, но не съобщи за успехи по българския дневен ред в ЕС. Няма напредък нито по кандидатурата на България за Шенгенската зона, нито по желанието й да влезе в "чакалнята" на еврозоната, нито по спора за командированите работници и пакета "Мобилност". 

Въпреки това той се обърна към неназовани критици: "Крайно време е всички в България да чуят и да разберат, че това е председателството на България, и когато то е успешно, България е успешна".

Прочети още от в. "Сега"

"Депутатите приключиха безславно със сагата ЧЕЗ", четем в "Капитал"

Народното събрание не успя да открие отговор на най-важните въпроси около сделката за дружествата на CEZ - кой дава парите на "Инерком България" и стои ли някой зад собственика на фирмата Гинка Върбакова. Специално създадената за целта временна парламентарна комисия според Делян Добрев е "излязла ялова" и не е допринесла с никаква нова информация, нито е препоръчала нещо, което вече да не е било обсъждано или приемано. 

"Председателят на комисията Жельо Бойчев беше много активен. Поздравявам го, защото наистина много се стара, но просто нямаше какво повече да се направи", каза Добрев от трубината. На последното заседание на временната комисия самият Бойчев също призна, че резултатите от дейността й не са задоволителни.

Прочети още от " Капитал"

""Алибаба" ще доставя стоки за Европа от летището в Пловдив" е заглавиe от в. "24 часа"

Китайските концесионери първо ще удължат пистата, правят и жп връзка

Пловдивското летище скоро ще се превърне в транспортен хъб с пътнически и карго терминали. Това увери китайският концесионер HNA GROUP, който взема аеропорта за 35 г. Представители на компанията направиха първата си визита в Пловдив и проведоха срещи с областния управител Здравко Димитров и кмета Иван Тотев. Преди това детайлно огледаха пистата за излитане и кацане, прилежащата инфраструктура и наземната техника.

За да превърнат аеропорта в транспортен център, азиатските предприемачи най-напред възнамеряват да удължат пистата и пътеките за рулиране на самолетите, обясни кметът Иван Тотев.

Прочети ще от в. "24 часа"

"Макрон склонен на компромиси за превозвачите, те готвят протести и в Брюксел" извежда на първа страница в. "Монитор"

Знак, че е склонен на компромиси по пакета "Мобилност", даде президентът на Франция Еманюел Макрон. Той коментира темата след приключилата среща на върха ЕС-Западни Балкани, която премина и под знака на жестока блокада на София заради протестите на превозвачите.

Желая компромис по тази тема. Франция е поела ангажимент и желаем реформа, защото тя е необходима. Надявам се на благоприятно решение на правилата, които отчитат и спецификата на транспортните фирми в България", посочи той и подчерта, че се надява да има решение по темата през септември. Тогава въпросът трябва да се финализира.Пакетът "Мобилност" бе сред основните теми на неформалните разговори на Борисов с Макрон и Меркел в сряда вечерта. Веднага след вечерята, дадена от министър-председателя за лидерите на ЕС и страните от Западните Балкани, Меркел, Борисов и Макрон бяха снимани от столичен ежедневник да си говорят седнали и покрити с одеяла в градинката на столичен хотел.

Прочети още от статията на в. "Монитор"

"По-малко обещания, повече проекти", четем във в. "Стандарт"

Срещата на върха ЕС-Западни Балкани, която се проведе в София, сама по себе си беше постигане на възможното - както от гледна точка на участието, така и на постигнатите резултати. Тя реанимира Солунския дневен ред след 15 години прекъсване. Западните Балкани отново излязоха високо в дневния ред на ЕС. От тази гледна точка, като събитие, срещата изпълни своето предназначение. Най-вероятно тя ще остане референтна оттук нататък както беше Солунският дневен ред, защото отбеляза завръщане към темата.

Големият въпрос обаче е свързан не със събитието, а с процесите и политиките - дали това председателство ще генерира процеси в региона и в Евросъюза, които да покажат, че това не е епизод, не е реверанс, а реални намерения на ЕС. По отношение на политиките въпросът е ще има ли отново България външна политика и ще покаже ли, че тези шест месеца също не са били епизод, а страната ни ще бъде фактор в региона, ще аргументира и защитава позиции в ЕС.

Прочети още от в. "Стандарт"

"Дребни чиновници ще декларират яхти и самолети", пише в. "Сега"

Обединението на държавните служители се възмути от недомислиците в антикорупционния закон

Редови държавни служители са принудени да декларират притежават ли яхти и самолети, както и други чувствителни лични данни в неоправдано голям обем, за които няма предвидена защита. Новоприетият документ по антикорупционния закон предизвика силна тревога и недоумение у Професионалното обединение на държавните служители (ПОДС), обяви то и поиска от депутатите да опростят декларациите.

Прочети още от статията на в. "Сега"

"Чешки възложител отправи претеници към "Трейс груп холд"", пише "Капитал"

"Летище Прага" е предявило претенции към "Трейс груп холд" във връзка с договор за строителство, като спорът може да струва на българската компания около 10 млн. лв. Това обявиха от холдинга в съобщение до фондовата борса. В момента двете дружества водят преговори за извънсъдебно решаване на спора. 

Претенциите на "Летище Прага" достигат 10% от собствения капитал на "Трейс груп холд", се посочва в съобщението. Капиталът на дружеството е малко под 98 млн. лв., което означава, че става дума за сума от порядъка на 10 млн. лв. Целта на компанията е да се постигне споразумение, но ако това не стане, конкретният размер на иска ще се определи след съдебна експертиза, уточниха от дружеството.

Прочети още от в " Капитал"

"Арестантите в килията двойно повече от осъдените" пише в. "Монитор"

14 000 излежават 10 века в кафеза годишно без присъда

Aрестантите, които са задържани в килиите, докато тече разследването срещу тях, са двойно повече от осъдените. Това показват данните от доклада на Министерство на правосъдието за 2017 г. Според статистика зад решетките годишно у нас престояват близо 22 000 души.

Две трети от тях лежат в килиите без присъди, тъй като разследванията срещу тях все още са висящи, но за по-голямата част от задържаните съдът е решил, че е опасно да стоят на свобода, докато се чака да стартира дело срещу тях. Причините за това са две - първата и най-прозаичната е, че могат да се опитат да избягат или да извършат друго престъпление, докато са на свобода. Втората е, че извън решетките често разследваните успяват да "убедят" свидетели срещу тях да замълчат (някои от тях и завинаги - б.р.), както и това, че могат да "спомогнат" да потънат уличаващи ги доказателства.

Прочети още от в. "Монитор"

"В минната индустрия се извърши революция", пише в. "Стандарт"

- Проф. Вълканов, на 18 май в София ще се проведе едно от най-важните събития за минерално-суровинната индустрия в Европа - Европейският минен бизнес форум. Българска минно-геоложка камара е сред организаторите, а поради значимостта на събитието, то е част от календара на Българското председателство на Съвета на Европа. Какви са основните теми, които ще бъдат поставени на форума?- Провеждането в София на Европейския минен бизнес форум е най-голямото събитие в България по време на европредседателството. Българската минно-геоложка камара е домакин на това събитие. Ще присъстват около 300 души от цяла Европа, ще бъде цялото ръководство на Евромин - президентът Мак Раховидас, зам.-председатели, изпълнителни директори. Евромин е ръководен орган на минната индустрия на Европа. Той предлага промени в законодателството, прави срещи на високо ниво с председателите на камарите в Европа, решава въпроси, засягащи индустрията в цяла Европа. Ден преди форума - на 17 май, имахме общо събрание на Евромин. А във връзка с поемането на европредседателството от Австрия след България, австрийската минна камара проведе уъркшоп в рамките на общото събрание на Евромин.

Прочети още от в. "Стандарт"

"Тим Йео: България трябва час по-скоро да изгради нова АЕЦ", четем в "24 часа"

Новите климатични цели на ЕС водят към недостиг на електроенергия и сериозен ръст на цената на тока в страните от Югоизочна Европа, се посочва в доклад на NNWI

- Г-н Йео, преди няколко дни Вие представихте в София доклада на NNWI "Електроенергийният пазар на Югоизточна Европа: Влияние на новите тенденции и политики". Можете ли да споделите в този контекст какви са краткосрочните предизвикателства пред България и страните от Югоизточна Европа?

Докладът изяснява спешността, с която България, а и всяка друга държава в Югоизточна Европа, трябва да установи и приложи устойчива, целева енергийна политика. Също така, остарялата производствена инфраструктура, в съчетание с поетапното отказване от въглищата, което частично се мотивира от реформите, заложени в Схемата за търговия с емисии на ЕС, изисква фундаментални инвестиции в краткосрочен план.

Прочети още от в. "24 часа"