"Банките променят едностранно договорите по кредитите от 1 юли" е водещo заглавиe на в. "Сега"
От 1 юли повечето банки в страната ще променят едностранно договорите по сключените потребителски и жилищни заеми в левове. Причината е новият начин, по който трябва да се определят лихвите, след като базовият индекс СОФИБОР спре да съществува. Промяната не би трябвало да се усети от потребителите, уверяват от БНБ. Трезорите, които досега са използвали СОФИБОР, ще го заменят с друг индекс, но без да се повишават лихвите по вече сключените договори. Това задължение бе гласувано наскоро като изричен текст в три различни банкови закона.
Няма да се налага и преподписване на сключените преди 1 юли договори за теглене на заеми от граждани и фирми, нито подписване на допълнителни анекси. За новите условия на определяне на лихвите клиентите ще бъдат осведомени писмено от обслужващите ги банки.
Прочети още от статията на в. "Сега"
"Морската икономика на България се е удвоила между 2009 и 2016 г.", четем в "Капитал"
Морската, или "синята", икономика в България генерира брутна добавена стойност (БДС - виж карето) в размер на 1.1 млрд. евро през 2016 г., което е два пъти над нивото пет години по-рано, сочи доклад на Европейската комисия. Тук влизат сектори като корабостроене, крайбрежен туризъм и морски транспорт, които заедно с останалите в синята икономика наемат общо 4% от всички работещи в страната. Най-големият работодател и създател на стойност е черноморският туризъм, където оборотът достига над 2 млрд. евро, а заетите наброяват 98 хил. души.
"Анонимен сайт излъга за "острова на Бойко". Казва го Антонис Серетис. С името си" е заглавиe от в. "24 часа"
Защо "24 часа" описва историята на една откровено фалшива новина - защото през 2016 г. публикувахме обявата на агенцията за имоти за скалистия Фидониси
Още във вторник проверихме и установихме, че покупката не е вярна
У нас малко уважават достоверните факти, когато се водят политически и икономически войни
Сега очаквайте едни медии да атакуват "24 часа", който си позволява да защити истината. Не Бойко Борисов.
Фалшива новина за гръцки остров, който бил си купил Бойко Борисов, плъзнала в маргинален интернет сайт, бе опровергана в сряда категорично, но това породи още повече коментари и вълнения.
"БГ туристи горят с €500 за гръцки репатрак" извежда на първа страница в. "Монитор"
Десетки българи с удавени от циклона Нефели на остров Халкидики автомобили ще трябва да се бръкнат с по 500 евро за гръцки репатрак, показа проверка на "Монитор". Нашите туристи са блокирани в гръцките курорти и се чудят как да транспортират возилата си у нас, защото не всички имат "Автоасистанс" в застраховката "Каско".
Застрахователят не поема този разход в чужбина, ако това не е изрично упоменато в полицата. Гръцки фирми обаче вече им искат по 500 евро да откарат автомобилите до границата ни.
Освен това застрахователи препоръчват, ако колата е била под вода, собствениците й да не палят двигателя.
Причината е, че ако това се случи, застрахователят може да откаже да плати при повреден мотор.
Прочети още от статията на в. "Монитор"
"ЮНЕСКО не е против втори лифт в Банско", четем във в. "Стандарт"
ЮНЕСКО не е против втори лифт на Банско, нито възразява срещу плана на правителството за развитие на ски зона "Банскo" в рамките на национален парк "Пирин". Държавите членки на Комитета за световното природно наследство на ЮНЕСКО гласуваха решение, с което отбелязват нуждата разширяването на ски инфраструктурата да премине през задължителните по българското законодателство процедури и екологични оценки. Това е резултатът от проведената в Бахрейн вчера 42-ра годишна сесия на ЮНЕСКО. Българската делегация, водена от вицепремиера Валери Симеонов, представи и защити държавната позиция за опазване на Национален парк "Пирин". Предложените от българска страна текстове бяха гласувани с пълен консенсус от държавите-членки на Комитета, потвърждавайки устойчивото управление на обекта на световното наследство и перспективата за балансирано развитие на туризма в националния парк.
"Става си древногръцки сериал", пише "Капитал"
Втора телевизия за седмица показва проблем с предаване за Борисов
реди премиерът Бойко Борисов да произнесе в Брюксел прочувственото си гневно слово срещу фалшивата новина, че имал остров в Гърция ("Гръмнали гръцките медии, че съм купил остров в Гърция - просто нещастни, долни лъжци жълти! Мръсници!"), е трябвало да се сети за нещо - че обяснението му какво няма просто си плаче за въпроса какво има. И дискусията не закъсня.
Борисов е на политическата сцена, разбирана от него и като телевизионен екран, от 2001 г. и управлява държавата ефективно от почти 10 години. И вече не може да се "продаде" като слязъл при простосмъртните политически ангел. А колкото е нормално управляващите да мерят престоя си във властта с постигнати успехи, толкова е нормално опозицията да сочи натрупаните скандали.
"БДЖ ще спасява централата си с парите от концесията на летище София", пише в. "Сега"
Собствеността на аеропорта ще остане публично-държавна
Предстои решаване на проблема с БДЖ. Няма да има продажба нито на вагони, нито на сградата на железницата, обяви вчера министърът на транспорта Ивайло Московски. Оптимизмът му бе заявен, след като кабинетът "Борисов" обяви рестарт на процедурата по избор на концесионер на летище София. Парите от нея ще отидат за спасяването на БДЖ.
Офертата за продан на част от централата на БДЖ се появи преди двайсетина дни на сайта на частните съдебни изпълнители. В резултат държавната компания отново опря до отпускане на пари от бюджета. На фона на уверенията на ръководството за това, че БДЖ е насред оздравителна програма, кредитори блокираха банковите сметки на железницата, 1200 вагона и 25 мотриси.
"Дребни търговци милионери на протеста за горивата" пише в. "24 часа"
Или кой и защо се обяви против закона, който вкарва правила в този бизнес
26 юни 2018 г. - цистерни се събират на Казичене в София, където се намира склад за горива на фирма "Интерспийд" със собственик Димитър Хаджидимитров. На следващия ден - 27 юни, автобуси докарват пред Министерския съвет около 50-60 човека. Те са с еднакви зелени дъждобрани и еднакви плакати - това би трябвало да са дребни търговци на горива, които са на протест срещу новия закон, който вкарва правила в този бизнес.
Уж спонтанната проява се дирижира от хора с лъскави автомобили, които наблюдават да се спазват редът и подредбата на протестиращите. Сред "надзирателите" е и Георги Дойчинов - собственик на "Ойл трейд 78". Той слиза от джип "Мерцедес", който по най-скромни оценки струва поне 130 000 лева.
"Липсата на специалисти не е проблем само на бизнеса", пише в. "Стандарт"
Младите хора и родителите им трябва да видят, че във фабриките сега работят с бели ризи, казва Румен Атанасов
- Господин Атанасов, отрасъл "Електроника и електротехника" е стабилен и значим за БВП на страната, продукцията е с добавена стойност, номер 1 сте в износа. Какви проблеми среща този бранш, каква нужда от помощ има от държавата?
- Най-главните проблеми на нашия сектор са проблеми и на цялата индустрия. Най-острият в момента проблем, който е от последните няколко години, е дефицитът на млади специалисти. Специалистите в нашия сектор все повече побеляват. Оказва се, че нашата професия не е много привлекателна за младите хора.



USD
CHF
EUR
GBP