"Летният сезон започва с тапи по пътищата" е водещo заглавиe на в. "Сега"

България е на 93-то място от 137 държави по качество на шосетата

И тазгодишният летен сезон започва с тапи и блокади по пътищата. Най-тежко по традиция ще е на магистрала "Хемус", по която ограничения ще има през цялото лято. До средата на юни ще продължи и ремонтът на около 20 километра от магистрала "Тракия" след Пловдив. След това, в началото на есента, предстои ремонт и на тунела "Траянови врата" на магистрала "Тракия". За около месец ще бъде затруднено и движението през граничния пункт "Кулата" заради ремонт от гръцка страна. Продължава да е ограничено и движението по магистрала "Люлин" заради образуваните там свлачища. Така на практика всички основни трасета, които водят от София към морето, в момента са блокирани.

Прочети още от статията на в. "Сега"

"Лотарията се насочва към БНТ и bTV, говори се, че Щосел ще падне жертва" е заглавиe от в. "24 часа"

Споразумението - скъсанопреди 2 седмици, Нова тв вече пише финансова програма без рекламните приходи от играта

Дидие Щосел може да падне жертва от разтрогването на партньорството с Националната лотария.

Това е слух, който излиза от Нова тв след дните на напрежение около скъсването на партньорството между най-гледаната телевизия и най-популярната игра на късмета. Неофициалното обяснение за раздялата, идващо откъм лотарията, е, че в последните седмици липсвало партньорско отношение от медията в общия проект. Най-вероятно става дума за спора около промените в Закона за хазарта.

Финансовото изражение на развода е между 25 и 30 млн. лв., които няма да влизат вече всяка година в Нова телевизия.

Прочети ще от в. "24 часа"

"Сделките с наеми на жилища в София спадат заради високите цени", четем в "Капитал"

Напливът от чужденци кара собствениците да предпочитат краткосрочни сделки, а наемателите все повече търсят ипотека

Почти двойно по-малко сделки за отдаване на жилища под наем са сключени в началото на 2018 г. спрямо година по-рано, показва последният анализ на наемния пазар в София на "Адрес недвижими имоти". Основната причина за този спад са завишените офертни цени през последните месеци, което пък се дължи на активния пазар за недвижими имоти и икономическия ръст в столицата. Това в комбинация с ниските лихви по жилищните кредити кара много от търсещите апартамент под наем да се решат на покупка, казват още от агенцията.

Прочети още от " Капитал"

"Само 1 от 20 кооперации плаща за домоуправител" четем във в. "Монитор"

Eдва във всяка двадесета жилищна кооперация у нас съсобствениците плащат на избрания от тях домоуправител за да движи работата по поддръжка на общите части, научи "Монитор.

Според председателя на Българската фасилити мениджмънт асоциация (БГФМА) Иван Велков обаче не повече от 1-2% от жилищните кооперации в България се управляват от професионални домоуправители. Той поясни, че в случая не става дума за домоуправителите избрани сред обитателите на етажната собственост, на които комшиите им плащат някаква минимална сума да се занимават с мениджмънта на сградата. "Професионален мениджмънт има основно в новите кооперации и в затворените комплекси в големите градове и в курортите", уточни Велков.

Прочети още от статията на в. "Монитор"

"Защо холандският модел за пенсии e най-добър", четем във в. "Стандарт"

Дянков предлага 6 обхватни мерки за стимулиране на икономическия растеж. Те са ограничаване на публичните разходи до 42 % от брутния вътрешен продукт, отваряне на пазарите на услуги и дигитална търговия, намаляване на данъците върху труда, подобряване качеството на средното и висшето образование заедно със създаването на условия за иновации, реформи в пенсионните системи на държавите от ЕС и финализиране на европейския енергиен съюз.

Пенсионните модели в Европа варират значително, но сегашните тенденции показват конвергенция. Най-сериозната трансформация на европейските пенсионни системи е увеличаването на броя на годините за активно участие в работната сила. Това се случва чрез намаляване на схемите за ранно пенсиониране, увеличаване на броя на годините, необходими за задължително пенсиониране, и по-голямо участие на жените на пазара на труда. Тези промени правят пенсионната система финансово по-устойчива.

Прочети още от в. "Стандарт"

"При какви условия ще може да се спи в тира според новия "Макрон"" четем в "24 часа"

Победа за превозвачите и за България! Спорната част от "Мобилност" отиде в историята

Съветът да се съобрази с ЕП - това е единственият орган с пряко избрани членове, призова чрез "24 часа" Андрей Новаков от ГЕРБ

Пакетът "Макрон" няма да наложи забрана на тираджиите да спят в кабината, задължението на всеки 3 седмици да се прибират вкъщи и да получават командировъчни по стандарта на държавата, в която са прекарали 72 ч. Както "24 часа" вече писа, това реши комисията по транспорт на Европейския парламент на драматично заседание.

Прочети още от в. "24 часа"

"Меркел най-накрая представи идеите си за реформа на еврозоната", пише "Капитал"

В типичен за управлението ѝ стил Ангела Меркел отговори на предложението на президента на Франция Еманюел Макрон за реформа на еврозоната след месеци мълчание. В интервю в неделното издание на германския вестник Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) канцлерът с четвърти мандат неочаквано прие лансираната от Макрон идея за бюджет за инвестиции и създаване на Европейски валутен фонд. 

Меркел дълго време понасяше критика заради липсата на позиция по отношение на реформаторските идеи на Макрон, но натискът над Европейския съюз (ЕС) да покаже единен фронт срещу действията на Доналд Тръмп - да изтегли САЩ от Иранското ядрено споразумение и да наложи мита върху европейски стоки, може да е наклонил везните.

Прочети още от " Капитал"

"С БДЖ държавата отново счупи нагломера", пише в. "Сега"

Новият хит на властта е да пита данъкоплатците "Искате ли да си хвърляте парите на вятъра"

Около БДЖ валят черни новини, а покрай тях пърхат овластени хора от ГЕРБ и се надпреварват да бият рекорди по наглост. Няколко култови изказвания се натрупаха в последните дни - едно от друго по-емблематични за стила на управлението.

Шефът на БДЖ Владимир Владимиров заяви, че не иска да го питат за корупцията, нарушенията, неплатените дългове и запорираните активи - това били дребнотемия, а той като крупен мениджър трябвало да чертае стратегии за бъдещето на железниците.

Прочети още от в. "Сега"

"Школски автобуси возят с напукани стъкла и стари гуми" пише в. "Монитор"

Фирми дават на шофьори с малък опит да возят децата ни

Cпукани стъкла, износени гуми и нацепени спирачни маркучи са сред най-честите нарушения, които инспекторите на ДАИ откриват при проверките на школските автобуси.

Два пъти в годината учебните автобуси преминават на проверка към бившата ДАИ, сега Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация". Включително и превозните средства на частните училища, които возят за собствена сметка. Проверки се правят и на пътя. Напукани стъкла и износени гуми са най-честите нарушения при школските автобуси.

Прочети още от в. "Монитор"

"Повече българчета се раждат зад граница, отколкото у нас", пише в. "Стандарт"

- Господин Харалампиев, през миналата седмица бе излъчен материал, в който се разказваше за няколко случая на българи, чиито деца са отнети, както и за наши сънародници, които напускат Норвегия, притеснени от голямата власт на социалните служби. Получавате ли сигнали за подобни случаи в ръководената от вас агенция?

- Да, имаме такива сигнали. Разбира се, те се усилиха от миналата седмица. Сигналите касаят българи по произход, не само български граждани, тъй като част от нашите българи там се отказват от българско гражданство и особено децата, които са от смесени бракове, не получават такова. Имаме подобен тип сигнали, че се случват такива неща и в Холандия, и в Дания, и в Швеция.

Прочети още от в. "Стандарт"