И третата процедура, която е свързана с доставката на нови държавни влакове, финансирани по линия на Плана за възстановяване и устойчивост, е спряна от Министерството на транспорта. Това научи Money.bg от Комисията за защита на конкуренцията. Припомняме, че  миналата седмица стана ясно, че испанската компания Patentes Talgo SL е подала жалба в КЗК срещу търга за доставката на 20 електрически "push pull" влака. Към момента процедурата е спряна.

Към момента само една от четирите процедура не е обжалвана - тази за доставката на 18 електрически локомотива, чиято стойност е над 68,3 милиона лева без ДДС. Министерство на транспорта е удължило срока за подаване на оферти по нея до 16 ноември. 

Само в рамките на един месец бяха спрени и търговете за доставката на 35 електрически влака за над 1,1 милиарда лева без ДДС, както и за 7 двуетажни мотрисни влака с прогнозна стойност над 410,5 милиона лева без ДДС. Спирането на процедурите е вследствие на подадени жалби от международни компании. 

От Министерството на транспорта и съобщенията коментираха за Money.bg, че очакват "забавяне за известно време", но се надяват поръчките да стартират отново и изгубеното време на бъде наваксано и срокът за получаване на новите влакове, който е 2026 година, да се случи.

Опитът на държавата да се сдобие с модерни електрически влакове за над 1 милиард лева е в застой

Опитът на държавата да се сдобие с модерни електрически влакове за над 1 милиард лева е в застой

На този фон се задава и частна конкуренция

Търгът за "push pull" влаковете

Както Money.bg писа миналата седмица, това е една от най-скъпите процедури от общо стартираните четири. Тя е на стойност над 1,2 милиарда лева без ДДС. До прекратяването на този търг се стигна, след като испанската Patentes Talgo SL обжалва получени разяснения от Министерство на транспорта. На 2 ноември КЗК е образувала производство по жалбата, а на 3 ноември ресорното ведомство е спряло процедурата, разбираме от справка в Регистъра за обществени поръчки.

КЗК е уважила жалбата на "Шкода Транспортейшън" А.С. за налагане на временни мерки, т.е. спиране на процедурата за доставка на 35 броя електрически влака. Компанията възразява срещу заложени от ресорното ведомство технически спецификации и изисквания за доказан опит, като твърди, че са дискриминационни. От Министерство на транспорта възразяват с мотиви, че заради спирането ще бъдат изпуснати сроковете, заложени в ПВУ и невъзможност България да получи европейски средства по тази линия.

3,5 милиарда лева струва първата високоскоростна жп магистрала у нас: ето кои градове ще свързва

3,5 милиарда лева струва първата високоскоростна жп магистрала у нас: ето кои градове ще свързва

Влаковете по новите релси ще могат да развиват поне 160 км в час