"Софиянци отказват хилядарка за работа на 30 км от дома" извежда на първа страница в. "Монитор"
ПОЛОВИН МИЛИОН БЪЛГАРИ ОТСКАЧАТ ДО ДРУГ ГРАД, ЗА ДА СЕ ТРУДЯТ
Софиянци отказват оферти за работа срещу 1000 лв. на месец, понеже им се налага да пътуват по 25 - 30 км от дома си до офиса.
"Има доста фирми около столицата, които трудно намират служители, въпреки че предлагат възнаграждения между 700 лв. и 1000 лв.", обясни експертът по подбор на персонала Маргарита Николчева. Фирмите дори предлагали ваучери за храна и гориво, в случай, че служителите решат да използват личните си автомобили. Така с допълнителните придобивки възнагражденията нараствали с още 100 лв.
Прочети още от статията на в. "Монитор"
"БСК опроверга фалшиви новини за "най-ниските заплати"" е водещo заглавиe на в. "Сега"
В Македония и Сърбия реално вземат по-малко от средния българин и безработицата е по-висока
"Твърдения, че "в Румъния и Сърбия средната заплата е с около една трета по-висока от тази у нас, а Македония е с 16% напред", имат качеството на фалшиви новини, а истината е съвсем друга. Това обяви Българската стопанска камара. За да покаже действителната картина, БСК е събрала и сравнява данни за заплащането на труда, производителността и заетостта в четирите балкански държави. Сравнението и коментарът са публикувани на сайта на камарата в рубриката "Стига вече", която е създадена, за да оборва с обективни факти неверните твърдения на политици, синдикати и псевдоексперти.
Прочети още от статията на в. "Сега"
"Южноафрикански инвеститор купува The Mall за 156 млн. евро", четем на първа страница в. "Капитал Daily"
Цената, която Hyprop и партньорът й ще платят за търговския център, е близка до договорената при провалената сделка с NEPI
Пореден южноафрикански инвеститор - Hyprop Investments Limtied, навлиза на пазара на търговски площи в България. Чрез британското си дружество Hystead Limited, в което миноритарен партньор й е PDI Investment Holdings Limited, компанията ще купи втория по големина мол в София - The Mall на бул. "Цариградско шосе". Това ще стане чрез сделка за акциите на сегашния собственик - "АП ритейл I", а договорената цена само за търговския център е 156 млн. евро. Очаква се купувачът да плати и около 20 млн. ...
Прочети още от в " Капитал Daily"
"Нова регулация заплашва с безработица 190 000 български шофьори" е заглавиe от в. "24 часа"
70 000 са БГ камиони, които возят стоки в Европа.
След 3 седмици в ЕС тирове почиват у дома. Превозвачите казват, че старите страни в Европа искат да ги изхвърлят от пазара
Стара Европа се загрижи българските, полските, румънските и други тираджии от Централна и Източна Европа да се прибират у дома си след три седмици път, за да си почиват. Това е едно от предложенията, което е част от т.нар. пакет за мобилност, който ЕК внесе в Европарламента на 31 май. Промените предвиждат още след третия ден в страна от ЕС на тираджията да му се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл.
"Киев изнудва БМФ за 3 млн. долара", четем във в. "Стандарт"
Украйна води дългогодишна систематична икономическа война срещу българските фериботни кораби "Героите на Одеса" и "Героите на Севастопол". Тя е насочена към пълното им изваждане от транспортния пазар в Черно море. Сигналът за последната битка от тази дълга война е подаден флот на Украйна" (УкрНДИМФ), комисия на на 19 юни. Тогава в транспортното министерство в София пристига писмо от генералното ни консулство в Одеса. То уведомява за поредния проблем, създаден от украинските власти, този път - с таксуването на двата кораба в пристанище Черноморск (бивше Иличовск).
Базирайки се на заключение на Научно-изследователския проектно-конструкторски институт на морския Министерството на инфраструктурата в Киев (МИУ) решава, че двата наши фериботни кораба трябва да бъдат пререгистрирани от по-ниската категория "Б" в по-високата "А", в резултат на което да скочат и портовите такси, които плащат.
"Близо половин милиард евро предостави ЕИБ на България през 2016 г.", пише в. "Капитал"
Близо половин милиард евро, или 467 млн. евро, е финансирането, което Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) е предоставила в България само за миналата година. Средствата са спомогнали за инвестиционни проекти в инфраструктурата, транспорта, енергетиката, околната среда, производството и услугите, като съществена помощ е оказана на малки и средни предприятия. Резултатите представи вицепрезидентът на институцията Вазил Хюдак, който бе в София през миналата седмица. Пред "Капитал" той прогнозира, ...
"Защо плащаме данъци?", пише в. "Сега"
Защо финансираме пътна инфраструктура, която не можем да използваме, и издържаме администрация, която не си върши работата
Бай Иван иска да ходи на море, затова правителството му строи магистрала - една до българското Черноморие и още две до Гърция и Турция. Движението по магистралите включва редица регулации, като максимална скорост от 140 км/ч, забрана за движение в лентата за принудително спиране, сигнализиране при авария на автомобила на пътя и т.н. Нарушаването на тези ограничения, както и неразумното шофиране, могат да доведат до пътнотранспортно произшествие, което може да доведе до затрудняване и дори спиране на движението по магистралата.
"Покажeте санирания блок, спечелете 13 000 лева и за съседите" пише в. "24 часа "
Награден фонд от 13 000 лева осигурява Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) за победителите в конкурса за най-качествено и красиво саниран блок по Националната програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни, който започна по инициатива на "24 часа".
На победителите ще бъдат раздадени първа, втора и трета награда, съответно 6 000, 4000 и 3000 лева. Те обаче ще се харчат целево - единствено за облагородяването на околоблоковото пространстно на санирания блок.