Да бъдат натъпкани във вече претъпканите влакове по време на пиковите часове в Токио никога не е приятно преживяване за пътуващите към работа. Усещането е още по-неприятно по време на влажните летни месеци.

Ето защо губернаторът на японската столица, която е най-големият град в света, Юрико Койке стартира кампания за борба с пренаселеността на влаковете, като част от подготовката за Олимпиадата и Параолимпиадата в Токио през 2020 г., пише Bloomberg.

Като част от инициативата, която се превежда като "отлагане на бизнеса", 740 участващи компании, сред които Pfizer и Microsoft, предлагат по-гъвкаво работно време, включително възможност да се работи от вкъщи или от друго място извън офиса.

Някои от тях дори подготвят закуска в офиса, за да насърчат по-ранното започване на работа.

Градовете, в които метрото има повече от 300 спирки

Градовете, в които метрото има повече от 300 спирки

Или 10 пъти повече, отколкото са тези в софийската подземна железница

Някои оператори на метрото изпълняват своята част, като добавят повече влакове през делничните сутрини по време на кампанията.

"Това ще бъде втората година, в която въвеждаме Jisa Biz с фразата: "Ако сутрините могат да се променят, всеки ден може да се промени", каза Койке в изявление в края на миналия месец, когато обяви инициативата, продължаваща от 9 юли до 10 август.

Токийският "ад за пътуващите" се поуспокои в сравнение с най-пиковите дни през 60-те и 70-те години на миналия век, когато тъпканицата беше толкова голяма, че прозорците щяха да се спукат под натиска на телата, натоварени във вагоните.

Но пътуващите все още трябва да си проправят път към влаковете на много от препълнените линии.

Япония задължава работещите да почиват повече. Но това е трудна задача

Страната, в която се работи по над 60 часа на седмица, а годишната отпуска е само 10 дни

Там често се работи по 100 часа извънредно на месец, а служителите почти не почиват

Инициативата Jisa Biz идва, тъй като централното правителство насърчава повече гъвкавост на работното място, включително в работното време, за да приемат работещите жени, както и да увеличат участието в по-широката работна сила.

Властите в Токио проведоха подобна кампания миналото лято, в която се включиха около 260 фирми и общински офиси.

Но пътуващите към работа твърдят, че въздействието върху сутрешните задръствания е минимално в най-добрия случай.

Акира Монри, 28-годишен разработчик на приложения, казва, че не е забелязал голяма разлика по време на пътуването към работата си в центъра на Токио. "Видях плакатите, но не съм сигурен кои часове трябва да избягваме, за да отговорим на изискванията на Jisa Biz", отбеляза Монри.