Сайт, в който може да търсиш информация от всички други сайтове в интернет? Джобен компютър, който има голям сензорен екран и постоянна връзка с интернет? Онлайн платформа, която предлага достъп до хитови филми срещу абонамент? За да ги има Google, iPhone и Netflix, има едно ключово условие - някой някъде някога да си е представил този продукт или услуга и да е започнал да работи за това да стане реалност.

Най-вероятно не е някой, по-скоро са някои - в множествено число. Добрите идеи всъщност не са чак толкова уникални. Рядкост обаче са тези, които са се превърнали в успешен бизнес. Причината е, че доброто хрумване е само началото на един дълъг и тежък път.

Топ идеи за допълнителна работа, за която не се изисква специален опит

Топ идеи за допълнителна работа, за която не се изисква специален опит

Сглобяването на мебели е една от най-търсените услуги за "майстор за един час"

В свой материал за Entrepreneur предприемачът Сайръс Клафи посочва трите ключови съвета за тези, които смятат, че идеята им притежава бизнес потенциал.

Без упоритост не става: Успешният бизнесмен си личи не в моментите на триумф, а тогава, когато ситуацията е сложна. Провалът е най-голямото изпитание за волята - неудачният прототип, издъненият пазарен дебют и финансовите притеснения могат да разколебаят тези, които са склонни твърде лесно да се откажат.

За останалите неуспехът носи важни уроци - и именно заради това не трябва никога да се търси "пряк път" нагоре: понякога е по-добре да паднеш, но преди да си се покатерил прекалено нависоко. Клафи призовава да атакувате върховете стъпка по стъпка - с по-малки, но и по-обозрими и реалистични цели. Така не губите нито продуктивността, нито представата накъде сте се запътили.

10 страхотни идеи, които в началото изглеждали грешни

10 страхотни идеи, които в началото изглеждали грешни

Историята показва, че много мъдри хора не са успели да оценят наистина важни неща

Нужна е подкрепа: "Сговорна дружина планина повдига", е казал народът съвсем не случайно. Даже и да сте убедени, че имате най-уникалната бизнес идея на света, със сигурност ще срещнете по-големи трудности, ако действате напълно самостоятелно, вместо да съберете силен екип.

Образът на гениалния всемогъщ предприемач е много любим на авторите на литературни и кино произведения, но в реалния свят е рядкост. Даже Стив Джобс е постигнал огромните си успехи с помощта на хора, които са разбрали, надградили и превърнали в реалност визията му за продукти като Macintosh и iPhone.

Снимка 626755

Източник: iStock

Важно умение за всеки бизнес лидер е да може да събере около себе си един истински "дрийм тим" от професионалисти в различни сфери - и след това да е в състояние да им гласува доверие при вземането на решения, за които те ще са най-подготвени.

В стратегически план, това как ще се отнасяте с първите си служители ще зададе тона, който пък те ще следват в собствените си екипи, които неминуемо ще се обособят, ако компанията е успешна. Ако културата е токсична, няма как продуктът да разгърне пълния си потенциал.

11 шантави идеи, които са направили създателите си богати

11 шантави идеи, които са направили създателите си богати

Някои от ексцентричните идеи за продукти, играчки или уебсайтове носят на създателите си милиони

Правилното място и правилното време: Идеите не съществуват във вакуум. Затова и е важно кога и при какви обстоятелства решавате да започнете новия си бизнес.

Една брилянтна идея може да се провали с гръм и трясък при дебют в неподходящия момент - например опитите за интеграция на интернет и телевизия през 90-те. В същото време, съвсем невпечатляваща концепция може да постигне много, ако бъде реализирана в подходящия момент - цялата индустрия със смартфон аксесоари е отлично доказателство за това.

Затова и всеки начинаещ предприемач трябва да познава не само собствената си сфера, но и да следи пазарните тенденции, новите технологии и промените в потребителските предпочитания. Понякога разликата между успеха и провала може да е само в решението дали да представите нещо ново около голямо събитие от общ характер, през конкретен сезон или около даден празник.

Даже и да сте най-добрите, това няма никакво значение, ако никой не ви е забелязал и никой не е поел риска да изпробва вашия продукт или услуга.