Хилтруд Уорнър знае как да разчисти бъркотията в един мъжки свят. Като единствена жена в управителния съвет на Volkswagen Group, тя е рядкост във висшите ешелони на германската индустрия. И все пак изкачването ѝ в професионалната йерархия не бе резултат на това да се слее с колегите си, пише BBC.
Първата поява на Уорнър пред борд, чийто членове са само мъже, е била преди по-малко от десет години.
"Получих много хубав имейл, в който пишеше: "Моля, Хилтруд, носете панталон, те не са свикнали с полите в заседателната зала", признава тя и добавя: "Разбира се, се появих в розова рокля."
52-годишната дама се присъединява към борда на Volkswagen през февруари 2017 година в един от най-бурните периоди за компанията. Уорнър е натоварена с реформирането на корпоративната култура, която бе опетнена от скандала с дизеловите емисии.
В германските медии тя често е представяна като човека, който разчиства след мъжете, но Уорънър не харесва тези определения. Тя казва, че за нея е чест да наблюдава обрата, през който ще премине автомобилният производител, но мащабът от развилата се криза с емисиите е неподозирано голям. Досега той е струвал на компанията около 28 милиарда евро.
Уорнър очаква 2019 г. да бъде най-трудна за фирмата. Натискът върху нея не е само вътрешен. Усилията ѝ са наблюдавани от назначения от съда Лари Томпъсн, който е бивш главен прокурор на САЩ. Негова задача е да прецени дали етичните програми на компанията са достатъчно устойчиви, за да предотвратят по-нататъшна престъпна дейност.
След интервю на Уорнър за този скандал, следват доста негативни коментари. Според нея произходът на кризата с Дизелгейт е сложна и няма достатъчно самооценка на действията на корпорацията. За да поправи това единствената жена в борда на директорите заедно с екипа си са пренаписали длъжностните характеристики на повече от 2000 служители. Тя предприема този ход, за да е сигурна, че ролите и отговорностите са ясни и всеки разбира своите задължения.
Хилтруд Уорнър не иска да бъде жена, облечена като мъж.
"Често умишлено идвам с цветни рокли", признава тя.
Бизнес дамата не е имунизирана от натиска на жените на работното място. В началото на своята 28-годишна кариера в автомобилната индустрия, тя обяснява: "просто търсех стратегия за оцеляване" и да се научи да говори "езика на мъжете".
Уорнър е разбрала, че на въпроса, каква кола кара, отговорът червена, е грешен. Вместо това тя ще покаже снимки на автомобила си на колегите, подчертавайки мощността на двигателя и ще обясни колко е вълнуващо да се движи с нея по алпийските пътища.
Тъй като VW е изправена пред предизвикателството да възстанови репутацията си, Уорнър иска да покаже, че има сериозни интереси в автомобилната индустрия.
"Имам много гориво в кръвта си", казва тя, като прави пауза, за да признае следващия голям залог на автомобилния производител:
"Може би в бъдеще ще трябва да кажа, че имам малко електричество в кръвта си."