Въпреки че тунел още няма, няма подкрепа от правителството или Европейския съюз, хората вече могат да закупят билети за пътувания през най-дългата подводна железопътна връзка в света - тази между Хелзинки и естонската столица Талин.

Проектът за 15-20 милиарда евро, ръководен от Петер Вестербайка, бившият изпълнителен директор на компанията Rovio, компанията създала Angry Birds, и неговата компания FinEst Bay Area, набра първото външно финансиране она стойност 100 милиона евро от ARJ Holding - строителна компания, базирана в Дубай.

Подводен тунел за €20 милиарда свързва две европейски столици

Подводен тунел за €20 милиарда свързва две европейски столици

Ще съкрати времето за пътуване с поне една трета

Десетки хиляди естонци работят в района на Хелзинки и пътуват по два часа с бърз ферибот, докато Талин е популярна туристическа дестинация за финландците. Тунелът ще намали времето за пътуване до около 20 минути.

"Първото външно финансиране е важна стъпка за целия проект ... Хелзинки-Талин ще бъде в бъдеще един от най-бързо развиващите се метрополиси в Европа", казва Вестербайка на пресконференция в понеделник, като добави, че той очаква допълнително финансиране от Азия и Китай.

Финландия и Естония отдавна обмислят да свържат своите столици, разделени от Финландския залив.

Проучване, поръчано от двете правителства и публикувано миналата година, твърди, че планираният тунел от 100 километра (60 мили) може да бъде открит през 2040 г., но Вестербайка заяви, че тунелът ще бъде построен до 2024 г. "Това е планът и няма причина да смятаме, че не е възможно", казва той.

Билетите са вече в продажба онлайн от днес и струват 50 евро на пътуване, а първите влакове ще се движат на 24 декември 2024 година.

Амбициозният план на Вестербака също така включва изграждането на нов остров за 50 000 жители във Финския залив, където влаковете ще спират между двете столици.

Вестербака заяви, че преговорите с Хелзинки, Талин и двете национални правителства са положителни. Правителствата вече заявиха, че са отворени към плановете на Вестербака и позволяват на частните инвеститори да финансират проекта, но отбелязват, че все още има някои въпроси, на които да се отговори.

Финландия и Естония искат тунелът да бъде част от основната мрежа от маршрути на ЕС, която се счита за жизненоважна за европейските и световните транспортни потоци.

Снимка 393021

Източник: finestlink