Пандемията на новия коронавирус значително промени навиците на потребителите, включително методите за разплащане - не само за стоки и услуги, но също и при парични преводи към приятели и семейство. Това показват данни на ежегодното проучване "Изгубени в трансакциите" на компанията за специализирани разплащания Paysafe.

Според данните близо 30% от всички 8 000 респонденти, взели участие в проучването, споделят, че през първия месец на блокирането се е наложило да дават пари на приятели и членове от семейството поне веднъж. Около 20% от тях са изпращали средства два или повече пъти, а 1% - най-малко 11 пъти.

Предпочитаният метод за пращане обаче не са парите брой. Около 43% от запитаните са ограничили употребата на кеш от хигиенни съображения. В резултат на това дигиталните портфейли са се превърнали в основно средство за сигурни парични трансфери по целия свят.

Предвид новата реалност, 35% от анкетираните българи и 32% от всички респонденти посочват, че биха се доверили на дигиталните портфейли като най-бърз, ефективен и удобен начин за изпращане на пари в чужбина. Само 6% от българите заявяват, че все пак биха предпочели физически метод на плащане, за да изпратят пари в чужбина по време на пандемията. За сравнение, този процент за всички отговорили е 15%.

Проучването на Paysafe очертава ясно промяната в нагласите на потребителите към дигиталните методи за плащане, като 48% от всички респонденти заявяват, че в близко бъдеще ще намалят използването на пари в брой в ежедневието си. Нещо повече - 38% от потребителите споделят, че ще заложат на онлайн пазаруването заради удобството, което то предлага, дори след края на ограниченията заради Covid-19.

Проучването "Изгубени в трансакциите" е проведено в периода март-април 2020 година сред 8 000 респонденти от САЩ, Великобритания, Канада, България, Германия, Италия и Австрия. Броят на участниците от страната ни е над 1 000 души.

Коронавирусът не успя да убие кеша. Хората трупат все повече пари в брой

Коронавирусът не успя да убие кеша. Хората трупат все повече пари в брой

По време на блокировките бяха стимулирани онлайн продажбите, а много физически магазини са приемали само картови плащания