Потребителите по света най-вероятно ще харчат по-внимателно през следващите месеци заради политическата и икономическа несигурност, показва изследването Conference Board Global Consumer Confidence Survey, проведено сред 32 хил. души в 64 страни по света.

Запитаните казват, че през последната година са намалили разходите за дрехи и забавления, като в същото време са предприели стъпки за пестене на газ и електричество. Потребителите в Европа и Латинска Америка купуват по-евтин алкохол и други хранителни стоки, а азиатците намаляват разходите за ваканции.

"Настроението е "да изчакаме и да видим", казва Денис Далхоф, част от екипа, провелизследването. "Потребителите виждат какво се случва около тях и се настройват. Играят на сигурно", смята той.

Потребителите в половината от общо 64 държави смятат, че икономическата обстановка ще се влоши през следващата година.

Световната икономика ще нарасне с най-бавен темп от финансовата криза насам

Световната икономика ще нарасне с най-бавен темп от финансовата криза насам

Мрачната прогноза е на Международния валутен фонд

Несигурността около търговията по света, както и Brexit и Доналд Тръмп, карат хората да са по-внимателни с разходите, особено в Северна Америка и Европа, казва Далхоф.

Потребителското доверие остава непроменено в САЩ, докато намалява след пика в края на 2017 г. в Европа. Най-ниско е то в Южна Корея, Русия и Италия.

60% от бизнеса у нас чака по-високи приходи, но оптимистите за икономиката намаляват

60% от бизнеса у нас чака по-високи приходи, но оптимистите за икономиката намаляват

PwC проведе 22-то си годишно глобално проучване. Кои са най-големите рискове и къде бизнесът вижда нови възможности?