Все по-често се говори за настъпващата рецесия поради исторически рядката икономическа експанзия в продължение на десетилетия или последните доклади за обърнатата крива на доходността, която традиционно е индикатор за спад. Всяка рецесия е трудна за всички, но може да бъде особено пагубна за предприемачите. Последствията от такъв икономически ефект допринасят не само за несигурността за притежаване и управление на бизнес, но също означават, че възможностите стават все по-оскъдни, като по-малко потенциални партньори са готови да инвестират и сключват сделки.

Рецесиите, разбира се, са трудни за предричане и дори, когато се събират все повече доказателства за настъпваща криза, преценката за това как ще се отрази на индустрията ви може да бъде трудна. Затварянето на бизнеса не е решение, а и е възможно да не е и опция. По-добрата стратегия е да се подготвите за най-лошото и да направите компанията си устойчива на спад. Но как да стане това? Entrepreneur представя няколко идеи, за които да помислете и които евентуално да помогнат на бизнеса ви при настъпваща рецесия.

1. Съсредоточете се върху това да сте гъвкави, а не толкова над разходите

Спадът ще доведе до по-ниска икономическа активност, което на пръв поглед ще означава да се съсредоточите върху намаляването на разходите. Това обаче може да не е разумно. Производствените разходи обикновено се понижават като се предприемат предварителни инвестиции в капиталови стоки като машини и заводи. За да има смисъл обаче трябва да имате голям обем продажби, за да покриете разходите си към основния капитал. Това може да се окаже катастрофално в рецесия, ако клиентите ви не купуват достатъчно и са колебливи. Може да е много по-важно да бъдете в състояние бързо да реагирате и да намалите производството в отговор на спада. Гъвкавостта в случая може да се окаже много по-важна от средните производствени разходи.

55% от най-богатите в света също се готвят за рецесия догодина

55% от най-богатите в света също се готвят за рецесия догодина

Те вече взимат мерки, за да защитят богатството си

2. Предоговорете договорите с доставчиците си

Когато започнете да се притеснявате за настъпваща рецесия, вероятна това е така и при вашите доставчици и другите заинтересовани страни. Добре е да започнете дискусия за това какво да очаквате и да коригирате договорите си, особено дългосрочните, за да сте по-добре подготвени за тежките икономически времена. За вашите доставчици е по-добре да останете в бизнеса дори и това да означава, че не могат да продават толкова, колкото гарантира договорът. Обсъждайте и договаряйте определени промени или добавете клаузи при евентуален спад, които може да използвате, ако икономиката започне да потъва.

3. Погледнете на ситуацията като възможност за разширяване

Рецесията носи със себе си песимизъм, така че очаквано е да се сдържате и да не предприемате рисковани действия, но това е, което ще направят и всички останали, което означава, че конкуренцията ще е много по-малка и цената на активите ще пада. С увеличаването на безработицата ще бъде по-лесно да се наемат квалифицирани кадри. Следователно за бизнесите, които не тръгнат надолу заедно с икономиката, това е добра възможност за разширяване.

Затова се уверете, че имате достатъчно средства в банката, за да можете да се възползвате максимално от ситуацията на пазара.

Правилният начин да реагирате при забавяне на икономиката е не толкова да сте предпазливи, а да сте подготвени за ситуацията. Предприемачите, които забелязват признаците на спад и отделят време, за да направят бизнеса си готов за рецесия, не само имат по-голям шанс за оцеляване, но могат да се възползват от възможностите, които тя носи и дори да излязат от ситуацията още по-силни.

Може ли рецесия да се случи само защото всички очакват такава?

Може ли рецесия да се случи само защото всички очакват такава?

Всички говорят за криза. А идва ли?