Китай не успя да получи подкрепата на Индия за амбициозния инфраструктурен проект "Един пояс - един път" на срещата на външните министри на държавите от Шанхайската организация за сътрудничество, информира news.bg.

С това мащабно намерение Пекин иска да се свърже с останалата част от Азия и с други континенти, възобновявайки историческия "Път на коприната".

Целта е да се създаде физическа инфраструктура и политически взаимоотношения , които да свържат 60 държави от Азия, Европа и Африка.

"Новият път на коприната" може да създаде дългови проблеми на редица страни

"Новият път на коприната" може да създаде дългови проблеми на редица страни

И да даде възможност на Китай да придобие контрол над тях

Индия не се е подписала под инициативата, чиято част е един ключов проект - Икономически коридор между Китай и Пакистан за 57 милиарда долара. Но този транспортен коридор преминава през областта Кашмир, към която претенции имат и Делхи и Исламабад.

Въпросът за "Един пояс - един път" ще бъде ключов показател дали визитата на премиера на Индия Нарендра Моди в Китай в петък и събота ще доведе до успех.

Но външният министър на Индия не изрази подкрепата си за "Един пояс, един път" в комюникето след срещата на Шанхайската организация за сътрудничество в Пекин.

Индия и Пакистан се присъединиха към организацията ШОС през 2017 година.

Мегапроектът на Китай "Един пояс - един път": Какви са рисковете

Мегапроектът на Китай "Един пояс - един път": Какви са рисковете

Препоръки от шефа на МВФ Кристин Лагард

Всички останали външни министри на Казахстан, Киргизстан, Пакистан, Русия, Таджикистан и Узбекистан "потвърдиха подкрепата си за китайската инициатива "Един пояс - един път", се казва в декларацията.

Без да се дават повече подробности по въпроса, от официалното съобщение става ясно, че държавите като цяло са единни относно подкрепата си за иранската ядрена сделка и борбата с екстремизма.

Откъде ще минава новият "Път на коприната"?

Откъде ще минава новият "Път на коприната"?

Централната роля в него е отредена на Грузия