Вълната от сделки с подценени активи, която се усети по-силно през последната година на пазара на търговски площи, продължава и през тази. Според редовния тримесечен доклад на Forton периодът януари - март 2015 г. е приключил със сделки с търговски площи на обща стойност 14 млн. евро, като преобладават покупките на неработещи или слабо представящи се проекти, които се нуждаят от преструктуриране.

Знакова сделка от този тип през първото тримесечие бе тази за Мол Марково Тепе в Пловдив, който бе придобит от „Джи Пи груп" с намерение да бъде завършен и позициониран на пазара.

След като миналата година в София отвориха два шопинг центъра с обща отдаваема площ 80 000 кв. м, пазарът на търговски площи в столицата и големите градове вече е относително наситен и навлиза в по-зряла фаза. Нови откривания през първата половина на 2015 г. не се очакват и общият обем модерни търговски площи в страната запазва нивата си от 763 000 кв. м. Промяна по този показател ще има най-рано към края на 2015 г., когато предстои завършването на Plaza West - проект с около 26 000 кв. м търговска площ, разположен в западната част на София.

Интересът на търговците към разрастване се запазва, като основният им фокус са добре работещите шопинг центрове и търговските улици в София и големите градове.
Сред новите имена на пазара през периода бе полската верига за обувки CCC, която отвори първите си обекти в Sofia Ring Mall и Mall Ruse. През първото тримесечие с първи монобранд магазини в София навлезе и модната марка Tommy Hilfiger.

Наемните нива в търговските центрове остават без промяна, като за София те са средно 20 евро/кв. м/месечно за търговски обект с първокласна локация в МОЛ. За страната стойностите варират между 12 и 16 евро/кв. м/месечно в зависимост от локацията и интереса към търговския център.

Собственикът на City Center Sofia - Revetas Capital, започва мащабна програма за преустройство на търговския център. Тя включва цялостно обновяване на площите в първия софийски МОЛ и въвеждане на нова концепция с цел привличане на нови марки, увеличаване на посещаемостта и засилване на пазарните му позиции.

Програмата ще протече на няколко етапа. Вече са в ход обновяване на общите части и освежаване на фасадата. Сред преустройствата ще е преместване на ескалаторите, за да се улесни достъпът до по-слабо посещавани зони и да се засили трафикът в тях. На следващ етап в ще бъде обособена и открита развлекателна зона.

Името на търговския център ще бъде сменено на Park Center - платформа, която обединява 14 търговски центъра под управлението на Revetas Capital в Централна и Източна Европа. По време на преустройствата молът няма да затваря за посетители.