Следг големите инвестиции, стриймингът сякаш най-накрая започва да се изплаща на медийните компании. Само че има една уловка, за да се стигне до големите печалби, потребителите са изправени пред все по-високи разходи за абонамент и все по-чести скокове на цените, пише CNBC.
Наследените медийни компании навлязоха на пазара за стрийминг с фокус върху спечелването на абонати и конкуренцията с лидера в категорията Netflix тъй като традиционните кабелни телевизионни пакети губят клиенти. Сега, търсейки възвръщаемост на своите инвестиции в съдържание, Disney, Warner Bros, Discovery и всички останали се стремят към стрийминг печалби.
Техните стратегии включват пускане на по-евтини, поддържани от реклами модели, стартиране на платформени пакети и премахване на споделянето на пароли, но скоковете на ценитеговорят за проблем.
"Годините на приоритизиране на растежа на потребителите с ниски цени приключиха", казва Майк Проулкс, вицепрезидент и директор по изследванията във Forrester.
От Disney миналата седмица заявиха, че комбинираните стрийминг услуги - Disney+, Hulu и ESPN+ - са били печеливши за първи път през третото фискално тримесечие на годината. Въпреки че компанията добави нови абонати, този крайъгълен камък се дължи до голяма степен на увеличенията на цените.
Главният изпълнителен директор на компанията Боб Айгър коментира, че Disney е "спечелила" цените си на пазара благодарение на творческия принос на дружеството и подобренията на продуктите. Той отбелязва, че с минали увеличения на цените компанията не е виждала "значителен" брой напускания на клиенти.
Ръстът на цените
Основните стрийминг услуги преминаха през редица скокове на цените и промени през последните няколко години. Само през последните пет месеца четири стриймъра обявиха увеличение на цените:
- Warner Bros. Discovery's Max
- ComcastPeacock
- Disney
- Paramount
Преди печалбите Disney обяви, че повишава цените за стрийминг с $1 до $2 на месец за Hulu, Disney+ и ESPN+. Подобно на Disney, Paramount Global каза миналата седмица в своя тримесечен конферентен разговор за приходите, че неговият стрийминг бизнес, съсредоточен върху водещата услуга Paramount+, е достигнал рентабилност.
Източник: iStock
Paramount отбеляза по време на обаждането, че глобалните средни приходи на потребител са нараснали с 26% за Paramount+, което отразява увеличение на цените през третото тримесечие на 2023 г. Междувременно допълнителните увеличения на цените за Paramount+ влизат в сила този месец и компанията очаква да види финансова въздействие за това през четвъртото тримесечие.
Въпреки че Peacock на Comcast предложи годишен абонамент за ограничен период от време за $19,99 преди Олимпиадата, компанията повиши месечната цена на поддържаното от реклами ниво на услугата с $2 това лято, отбелязвайки второто си увеличение на цените за годината.
WarnerBros. Discovery също увеличи цената на Max без реклами с $1 на месец през юни.
"За едно десетилетие в бизнеса със стрийминг услуги, изключително голямо количество скъпо качествено съдържание беше раздадено доста под справедливата пазарна стойност. И мисля, че това е в процес на коригиране", заяви финансовият директор на Warner Bros. Discovery Гунар Виденфелс.
Disney отчете увеличение на приходите през последното си тримесечие и това се дължи главно на по-високите цени на абонамента, тъй като растежът на потребителите и приходите от реклами сами по себе си няма как да поддържат рентабилността.
Това поставя тежестта на растежа на приходите донякъде върху плещите на потребителите. И потребителите усещат напрежението. В проучване сред 3000 потребители, 90 на сто се съгласяват, че абонаментите за видео съдържание повишават цените си по-често, отколкото в миналото, показва анкета на Hub Entertainment Research.
Рекламна поддръжка
Междувременно компаниите тласкат потребителите към поддържани от реклами нива, които често са по-евтини от стрийминг без реклами - в опит да привлекат повече рекламодатели. И много от потребителите избират опцията.
"Очакваме значителен ръст напред, тъй като повече абонати избират нивото на ad-lite, което представлява над 40% от глобалните брутни добавяния през последното тримесечие", казат от Warner Bros.
Ad lite препраща към най-евтиното ниво на абонамент на Max.
Медийните компании отбелязват, че рекламата е нараснала за стрийминг бизнеса. Приходът от реклами за Warner Bros. Discovery за второто тримесечие, са се удвоили през годината. По подобен начин приходите от реклама са нараснали с 16% през второто тримесечие за Paramount, движени от Paramount+ и Pluto TV, според данни на компанията.
В Peacock 75% от абонатите са били на ниво, поддържано от реклами към февруари миналата година, според проучване на Antenna. По това време това беше най-големият дял от всеки от големите стриймъри, следван от Hulu с 57% и Paramount+ с 43%.
Дори Netflix известно време се възмущаваха от рекламите, през 2022 г. се пречупиха, след забавяне на растежа на абонатите. Компанията наскоро премахна и най-евтиния си основен план без реклами, оставяйки на потребителите избор между опция с поддръжка на реклами за $6,99 или два плана без реклами, които струват $15,49 или $22,99.
Като цяло потребителите на стрийминг с по-ниски цени са готови да приемат реклами, за да плащат по-ниски абонаментни такси, според проучване на Forrester.
Задържане на абонати
Има едно ключово нещо, което работи в полза на стриймърите: в различните платформи потребителите често не желаят да жертват желаното от тях съдържание, дори когато разходите се повишат. Общата цена на стрийминг услугите обаче понякога може да надхвърли тази на кабелната телевизия. В отговор на този процес компании, включително Disney, Paramount и Warner Bros. Discovery, се обърнаха към обединяването на услугите си в едно предложение с отстъпка.
Дали това ще проработи, предстои да видим. А иначе, основната и най-трудна задача на всички стрийминг платформи, на телевизиите, а ина всеки бизнес, който има своите клиенти е една - да задържи хората, от които има нужда. В случая, абонатите.