На този етап Министерството на финансите е спряло действията по взимане на заема от Световната банка за БДЖ като очаква железниците да изпълнят реформите, разписани от Световната банка, като условие за подписване на заема. Това заяви пред Агенция "Фокус" Бетина Жотева, говорител на Министерство на финансите. Министерството на финансите нееднократно е заявявало позицията си, че са необходими реални реформи, преди да бъде осигурено допълнително финансиране на железопътния сектор.

В последните години в държавния бюджет са отделени значителни средства за железниците, но на този етап секторът не може да се отличи със съществено подобрение в оперативното и финансовото управление.

За 2007 година за БДЖ в държавния бюджет са отделени 145 милиона лева, а за 2008 г. - 172 милиона лева. За 2009 година - 199 988 000 лева. За 2010 г. - 201 989 000 лева. За 2011 г. заложените средства в Закона за държавния бюджет са 212 милиона лева.
Министърът на финансите заедно с министъра на транспорта и ръководството на БДЖ, провеждат регулярни срещи и очакваме реални резултати, преди да продължим със следващите стъпки за подпомагане на реформите в железниците чрез осигуряване на финансиране, заяви говорителят на финансовия министър Симеон Дянков.

Смятам, че исканията за стачка са меко казано несериозни. Така транспортният министър Ивайло Московски коментира преди началото на заседанието на Министерски съвет готовността на служителите на БДЖ за ефективна стачка, предаде репортер на News.bg.
Има диалог със синдикатите, хората си получават редовно заплатите, увери още Московски.

Той обаче призна, че оптимизация предстои, но отрече слуховете, че в кратък период ще бъдат съкратени хиляди служители на железниците.
Следва се нормалната процедура за оптимизация - изваждат се няколко дейности, които се аутсорсват от железницата, като служителите там няма да останат без работа, просто се прехвърлят в аутсорснатите дейности, обясни транспортният министър.

Московски Той подчерта, че от БДЖ ще бъдат извадени губещите дейности. "Железницата е декапитализирана с 800 милиона лева," призна още Ивайло Московски и добави: „Ако продължаваме да оставяме губещите дейности вътре, по никакъв начин няма тя да се изправи на крака."