Един милион километра с един и същ автомобил, при това във време, в което в цивилизованите държави сменят колата си на всеки три години? Това не значи ли почти цял живот да караш една машина? Може да ви звучи нереално, но всъщност е възможно.

По времето на тяхното проектиране конструкторите им все още са мислели за максималната издръжливост. Автомобилите от 80-те години може и да не са най-красивите, но определено са много здрави.

Autobild.bg представя пет автомобила за вечността - от много елегантни до направо спартански.

Mercedes 190 (W 201) - верният Baby-Benz

Все още по улиците на Германия се движат около 60 000 бр. Mercedes W 201. Разработката на най-малкия тогава Benz започва още през есента на 1976 г. Daimler инвестира крупни суми: проектът W 201 "глътва" умопомрачителните 2 млрд. германски марки. Създаването на нито един друг Mercedes до момента не е било по-скъпо. Но пък дизайнери и инженери имат повод за гордост с Baby-Benz, както е познат моделът в САЩ, покриващ критерии за сигурност и лукс.

VW Golf II - надеждният модел за народа

Второто поколение на Golf нито ще накара кръвта ви да кипи, нито има култов статус. Просто защото още сме свикнали да го виждаме по пътищата. Докато връстниците му като Opel Kadett E са отдавна изчезнали, Golf II още продължава да бъде стандартна част от уличния пейзаж. Верните на религията Golf са готови да се закълнат в надеждността на „двойката" и в нейните качества. Каросерията почти не ръждясва, а моторът обикновено изисква само смяна на маслото и нов ангренажен ремък от време на време. VW започва разработката на втория Golf през 1977 г. Неговият предшественик е станал кръстник на цял клас автомобили - компактния.

Ford F-250 - спокойният товарач

И днес има хора, които продължават да експлоатират стария пикап като товарно магаре - въпреки че той отдавна има специална регистрация на ретро модел. Който седне зад волана на Ford F-250, се превръща в Country Boy - дори и да живее в големия град. Пикапът е най-типичното превозно средство за САЩ. А никой друг US-модел в историята не е бил по-добре продаван от F-серията на Ford. За момента само Toyota Corolla е успяла да изпревари Blue Oval Truck, от който са продадени 34 млн. бройки от 1948 г. до днес! Той е парченце от Америка, духовен наследник на каретите, с които заселниците са отишли от източното на западното крайбрежие.

Lexus LS 400 - луксозният лайнер за цял живот

Преди 25 години Toyota се включва в борбата за луксозния клас с дъщерната си марка Lexus с една-единствена цел - да промени статуквото в автомобилния елит. И тъй като японският гигант няма право да се излага на фона на доказалите се BMW и Mercedes, икономиите са отхвърлени. Всъщност разработката на LS 400 струва три пъти повече от тази на обикновен автомобил от по-нисък клас. От звука при затваряне на вратите през фината аеродинамична шлифовка до ориентирания към върхово качество производствен процес инженерите от Страната на изгряващото слънце следват максимата „Стремеж към съвършенство".

Тлъстите инвестиции обаче си заслужават: още при лансирането на пазара в САЩ през 1989 г. „новият играч" смайва всички, защото се продава по-добре от конкурентите на BMW, Mercedes и Jaguar. Това се дължи както на богатото серийно оборудване, така и на изгодната цена. По отношение на мощността и лукса той е на нивото на Mercedes 420 SE, но е с 35 000 долара по-евтин от 300 Е.

Audi 80 B3 - поцинкованият всестранен талант

При пазарното лансиране на Audi 80 В3 почитателите на олдтаймери клатят недоволно глава. Обли форми, няма хром, за сметка на това стъклата са големи и наклонени почти до главите на пасажерите. Това да не е отправна точка в Залеза на Запада? Напротив - „яйцето" (както е познат моделът) притежава прекрасна и издръжлива конструкция от златно време на автомобилостроенето.

Заслуга за това имат конструкторите, които правят почти всичко по възможно най-добрия начин. Инженерите по аеродинамиката намаляват съпротивление до cW = 0,29. Отговорните за окачване, задвижване и мотори изпипват още по-внимателно техниката на предшественика. Въпреки простата си задна ос В3 се държи стабилно на пътя; дори и спрямо днешните стандарти 5-степенната трансмисия превключва точно, лесно и с къси ходове на скоростния лост, а работата на 4-цилиндровите двигатели се характеризира със спокоен ход и нисък разход.