През първото тримесечие на годината у нас са реализирани близо 887.51 хил. хектолитра бира (1 хектолитър = 100 литра), показват данните на Съюза на пивоварите в България.

Само за месец март тази цифра възлиза на малко над 436 хил. хектолитра бира, което е със 78.83% повече в сравнение с предходния месец. Големият ръст на продажбите на бира в страната се дължи на меката и топла зима, която не спря консумацията на пенливата течност, посочват експерти от бранша.

През март в чужбина са били продадени 1137 хектолитра бира или с 34.71% повече спрямо февруари тази година.

Най-много бира през март е продала отново старозагорската пивоварна „Загорка", която като част от бирения гигант Heineken, е реализирала на пазара близо 131.78 хил. хектолитра бира или с близо 55% повече спрямо февруари. Холандската компания, която притежава търговските марки: Heineken, Zagorka, Amstel, Ariana, Stolichno, Gold и Murphy's, е реализирала на нашия пазар близо 291 хил. хектолитра бира за първото тримесечие на годината.

На второ място се нарежда „Карлсберг България", която за трети пореден месец измества „Каменица" от заеманата втора позиция по продажби. Българският филиал на датската Carslberg е продал общо 126.92 хил. хектолитра бира през март, или с близо 60 хил. повече спрямо февруари. Carlsberg, която продава у нас марките "Пиринско", "Шуменско", "Туборг" и "Калрсберг", е отчела у нас продажби от 258.11 хил. хектолитра за тримесечието.

Челната тройка се допълва от „Каменица", която е собственост на номер едно в света производител на бира InBev, отчитайки през март продажби на 124.62 хил. хектолитра бира или над 100% ръст в продажбите. InBev притежава у нас марките: Каменица, Астика, Бургаско и Плевенско пиво.

В Съюза на пивоварите в България членуват производителите на бира: "Агрима", „Болярка-ВТ", „Загорка", „Каменица", „Карлсберг-България" и „Ломско пиво".