Три детройтски автомобилни компании изживяха позора  за пръв път пазарът им на родна земя да падне под 50 %.

Toyota води пред Ford и е на път да стане вторият по големина производител на автомобили  в Щатите след General Motors.

Американските клонове на General Motors, Ford и Daimler Chrysler бяха притиснати от ниското потребителско търсене, яростна конкурентна стратегия от страна на техните съперници Тойота и целенасочената политика за намаляване на продажбите на компании, занимаващи се с отдаване на коли под наем.

Продажбите на General Motors паднаха с 22 % спрямо миналата година. Ford и Chrysler регистрираха спад в рамките на съответно 10% и 8 %.

Въпреки, че и GM и Ford обявиха неочаквано високи приходи за второто тримесечие , цифрите бяха помрачени от лошите задграничните операции на компанията и разкриха затруднента пазарна конюнктура в Северна Америка.

Съгласно по-ранни данни, има сезонен спад в общите продажби на лекотоварни автомобили. Миналата година те са възлизали на $17.2 млн. докато през юни стават  $15.6, а миналия месец падат на $15.4 млн.

Форд посочи, че скоро ще преразгледа тазгодишния дял от продажбите си в тежката индустрия.

Анализатор на GM предупреди, че създалата се напрегната ситуация може да продължи до 2008.

Дори Toyota и Honda регистрираха спад в продажбите си, съответно от 7 и 4 на сто миналия месец, докато Nissan отбеляза лек ръст.

Зам. изпълнителният директор на Тойота за американския клон на компанията съобщи следното:" Този месец индустрията е възпрепятствана от продължаващата слабост на пазара недвижими имоти в САЩ."

В същия момент, японските автомобилни компании успяха да увеличат продажбите си с рекордни намаления в цените и други търговски трикове.