Оптимистичните прогнози на американския самолетен производител идват независимо от нарастващите притеснения в ЕС, че самолетният транспорт е основен замърсител на въздуха. ЕС предвижда да въведе квоти за емисии на въглероден диоксид в самолетната индустрия от 2011.
„Пътуването по въздуха ще продължава да нараства, стимулирано от икономическия ръст, либерализацията на световната търговия и наличието на нови, по-ефективни и ефикасни самолети" - това е казал вицепрезидентът на гражданския сектор на Боинг.
Търсенето през следващите 20 години ще е най-силно от страна на икономичните (low-cost) превозвачи, които ще търсят и по-екологични самолети, отчасти в планове за експанзия на американския пазар. „Този ръст ще се осъществи по екологично отговорен начин, който касае усилията по намаляване на парниковите газове с нови прогресивни самолети и увеличена ефективност на операциите".
Азиатско-тихоокеанският регион ще формира 36% от пазара с обем $2.8 трилиона, Северна Америка ще има 26%, а Европа, Русия и ОНД ще представляват 25%. Ако прогнозата на Боинг е вярна, то общият брой на гражданските самолети в света през 2026 ще бъде 36,400 самолета.