Високите технологии в Източна Азия, където безжичните комуникации и интернет връзките са достъпни навсякъде, а кибер пространството е неразривна част от личното пространство на всеки един азиатец, бележат замайващи ръстове.

През последните 6 години броят на настолните компютри в Източна Азия почти се е удвоил, като през 2006 год. в Китай те са 102.1 млн., в Индия-20.8 млн., Япония разполага с 56 млн. компютри, а Южна Корея с 28.3 млн.

Очаква се броят на интернет потребителите в Индия да стигне до 6.8 млн. до края на 2007 год. нараствайки от 3.5 млн.

Южна Корея вече се нарежда сред страните в света с най-високо проникване на интернет със своите средно 29.1 интернет потребители на всеки 100 корейци за 2006 год. Компютърната грамотност е станала важна предпоставка за социализиране и забавление сред малките корейчета, които се научават да работят с компютър още преди да са произнесли първите си думи.

В Япония ситуацията е сходна. Социалните мрежи от типа MySpace набират скорост. Най-известната от тях се нарича Mixi, където потребителите са нараснали лавинообразно за миналата година. Учудващ е фактът, че в Япония притежателите на настолни компютри са по-малко от тези в другите развити страни.Това е така, тъй като повечето от младите хора използват директно мобилните си телефони за връзка с интернет.

Писането на съобщения още не е отживелица в Азия. В момента от общо 1.1 млрд. потребители на мобилни телефони в Източна Азия, в Китай, през 2006 год. са били изпратени 102.9 млрд. SMS-а.

Според малайзийската комисия по съобщенията пък в страната има 21 млн. потребители на мобилни услуги, които изпращат по 84 млн. съобщения за ден. Това прави над 3 млн. лв. разходи на ден за съобщения. Най-много съобщения се изпращат за телевизионни игри като по време на излъчването на малайзийската версия на Music Idol са били изпращани 1.67 млн. съобщения. в рамките на броени часове.