"Coca-cola", "Nokia" и "Sony" са най-известните и влиятелните марки в България през изминалата 2006 г., сочи проучване на световната агенция за маркетингови изследвания Synovate.

Българският клон на най-бързо развиващата се в света компания за пазарни проучвания „Синовейт" ЕООД, която е част от водещата световна компания за маркетингови и комуникационни услуги Aegis Group, събира информация за потребителите в България, за техните нагласи и мотивация, за да подпомага вземането на решения на конкурентни пазари.

Компанията вече за втора поредна година провежда подобна класация на най-влиятелните марки у нас, съобщава в. Дневник.

На чело в класацията за 2006 г. също както и година по-рано остават "Coca-cola" и "Nokia", които са заемали първите две места и през 2005 г. Една стъпка напред се е придвижила "Sony", която е изместила марката за перилни препарати "Ariel", заемайки третото место.

Едва три нови марки, в сравнение с предното издание на класацията, са намерили място сред десетте най-влиятелни през 2006 г. у нас - "Milka", "Nestle" и BMW, съответно на 8, 9 и 10 място. Единствената българска марка в класацията - "Загорка", е класирана на 18-то място, съобщава още бизнес ежедневника.

Класацията е направена чрез лични интервюта с 2 хил. души на възраст между 15 и 64 години. Изследването е проведено през месеците юли и декември, за да бъдат избегнати сезонните влияния, пише още в. Дневник.

Участниците е трябвало да изброят първите до десет търговски марки, за които се сещат, без ограничение в категорията, след това да определят кои пет от тях са им близки (любими) и да разпределят измежду тях десет точки според своите предпочитания.