Зам.-министърът Иво Маринов, отговарящ за туризма, заяви пред журналисти, че очаква през зимния сезон да бъде отчетен ръст от 3-5%. Причина за това са по-високия брой ранни записвания в сравнение с миналогодишните. "На всеки пазар тенденциите са различни и навиците на самите туристи са също различни – някои се записват по-рано, някои в последния момент, както през последните години с цел получаване на по-добри ценови оферти, обяснни Маринов.
Той представи нова кампания за налагането на България като туристически бранд. Идеята на новата инициатива е да представи страната ни като място за целогодишен туризъм, където паралелно със зимните и морските курорти ще се акцентира върху гостоприемството и историята на страната ни, стана ясно от думите на Маринов.
Той смята, че е необходимо цялостно управление на туристическия бранд България – нещо, което до този момент не се е случвало. "Трябва да работим, за да наложим името на страната ни и да създадем потребност на чуждите и българските туристи да опознаят страната ни", подчерта Маринов.
Сумата за „брандирането” на България е отпусната по проект, финансиран от ОП "Регионално развитие". В проучване в рамките на проекта е установено, че основните ни конкуренти са Гърция, Турция, Австрия и Чехия. Първите две страни са конкуренти на летния пазар, Австрия при ски туризма, а Чехия има сериозен дял в областта на СПА туризма и балнеолечението.
По думите на Иво Маринов сегашинят туристически силмвол на България (оранжево слънце, което се възприема и като роза – бел. ред.) може да бъде заменен, като се обсъждат други три възможности.
Маринов посочи, че добавената стойност на туризма през последните години е преди всичко емоционално и натрупване на силни спомени у почиващите. Представените данни на МИЕТ сочат, че около 80% от посетилите страната ни са декларирали готовност отново да дойдат у нас, като 90% от запитаните са изразили удоволетвореност от престоя си в българските курорти.