С парите, които ще бъдат отпуснати по ОП „Транспорт" за следващия програмен период, може да бъде извършено строителството само на три големи пътни инфраструктурни проекти - завършването на магистрала „Струма", завършването на магистрала „Хемус", както и строителството на тунел под връх „Шипка".
Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. По време на провеждащата се днес среща на бизнеса и правителството
ОП „Транспорт", която тече в момента, е почти на 100% договорена, като единствено се очаква чрез средства от нея да се изгради и скоростен път "Ботевград-Мездра", каза още Павлова.
По отношение на ОП „Регионално развитие" Павлова заяви, че през следващия програмен период се очаква да получим около 2 млрд. евро. Министърът посочи, че новите средства ще бъдат разходвани по един много по-целесъобразен начин. Това е така, защото ние се поучихме от грешките, които направихме през този програмен период, изтъкна тя и обясни, че при стартирането на европейските програми, голяма част от бенефициентите не са били подготвени за европейските средства.
„Те не бяха подготвени нито административно, нито финансово, което доведе до това, че често предоговаряхме с Брюксел къде точно да бъдат насочени парите по европейските програми", посочи министърът.
Павлова коментира, че участието на бизнеса в друга програма на ЕС - „Джесика", която дава възможност за нисколихвено финансиране, не е особено високо. Регионалният министър заяви, че чудесен пример за проект по такава програма би било изграждането на цирк в столицата.
Друг участник в конференцията - заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Валери Борисов акцентира върху изграждането на електронното правителство у нас. Една от основните пречки пред ефективната работа на електронното правителство, които той изтъкна, е тежката нормативна база, която го регламентира.
В Австрия Законът за електронното правителство е от 9 странички, а в България този закон, заедно със съпътстващите го нормативни актове, е с обем от 170 страници. На този етап финансирането, което получава проектът за електронно правителство, е адекватен, но може да бъде направено още, изтъкна Валери Борисов.
Той подчерта значението на проекта за електронно правителство, като заяви, че досега магистралите, които се изграждат са от асфалт, но за в бъдеще магистралите, които ще свързват хората, ще бъдат дигитални.