През 2006 год. продажбите на една от най-масово консумираните напитки в Германия продължават тенденциозно да намаляват, съобщават от Евромонитор.

Основната причина за това е консумацията, която запазва своя низходящ тренд. 

Намалява броят на хората на средна възраст, които до сега бяха основните консуматори на бира. В същото време, групата на по-възрастните, която по принцип консумира по-малко от младежите, пък се увеличава заради нарасване на застаряващото население в Германия. Промяната във вкусовете и начина на живот също оказват ефект върху по-ниските продажби.

Преди германците са прекарвали по-дълго време в пъбовете пиейки, а сега с развитие на технологиите има все по-широк избор от развлекателни занимания. По-дългият работен ден и стремежът към здравословен начин на живот също дават отражение върху търсенето на напитката.

Единствените шампиони по продажби за 2006 година са малцовите напитки с ниско съдържание на алкохол и по-точно новата марка Бекс зелен лимон.

Пускането й на пазара беше съпътствано от мощна маркетингова кампания, насочена основно към пазарите на преките потребители, където чадърите с марка Бекс и добре познатата Бекс Голд се радваха на нечуван успех.

Друг продукт, който увеличи общият процент продажби в този сектор, е успехът на Радлер, традиционният микс от бира и лиманада. Относително нов за немския пазар, този продукт беше забранен за продажба до 2003 поради законови ограничения.

Поради ниските стойности на потребителско доверие, търсенето на напитки със запазени марки и ниски цени продължава да расте. Повечето консуматори са минали на по-икономичната лека бира. Това се дължи на факта, че те правят своите потребителски решения въз основа на цената, предпочитайки по-евтината, а не стандартната или висококачествената бира.