Парламентът удължи "допустимата" възраст на таксиметровите коли от 10 на 15 г., след като на второ четене бяха приети промени в Закона за автомобилните превози.

Това означава, че кола произеведена през 1999 г. вече има право да изпълнява таксиментрови услуги.

Промяната засяга около 10 хиляди коли, които трябваше да излязат от употреба през юни-юли тази година, обясни пред журналисти заместник-председателят на парламентарната комисия по транспорт Георги Свиленски от Коалиция за България, цитиран от БТА.

"Досега автомобил можеше да се използва за таксиметров превоз до 10-годишна "възраст", сега приехме това да бъде до 15 години. В нито една държава в ЕС няма ограничение за "възрастта" на автомобилите, добави Свиленски.

Според него възрастта на колата не е определяща, а много по-важни са контролът и техническите прегледи, да няма корупция при преминаването им, както и всеки пуснал нередовно такси след преглед да понесе своята отговорност, предаде БГНЕС.

Депутатът призова гражданите да бъдат бдителни и да подават сигнали при качване в подобно такси.

"Една кола в София на 10 години може да е на 2 милиона километра, но кола в Смолян на 10 години е на 150 000 километра", коментира Свиленски във връзка с обвиненията, че на пътя ще бъдат пуснати прекалено използвани автомобили.

Друга промяна е свързана с въвеждането на касови апарати в градските, междуселищните и междуградските автобусни линии. Зам.-шефът на транспортната комисия припомни, че срокът за това е изтекъл на 1 юли и вече е трябвало всеки автобус да има касов апарат.

По думите му обаче въвеждането на касови апарати в градските линии е щяло да създаде голям проблем за пътниците и шофьорите.

"С настоящата поправка даваме възможност на автобусните превозвачи да избират дали да използват касови апарати, или билети, издадени по наредбата за издаване на ценни книжа", обясни Георги Свиленски.