Компанията на Бил Гейтс Microsoft Corp. ще се опита да изпълни зададената с инвестиционна програма, която включва удвояване на световните потребители на компютърна техника до 2 млрд. през 2015 г. От производителя на софтуер са обявили, че ще предоставят продуктите си на преференциални цени за правителствени организации и училища в развиващите се страни. Единственото условие е да се предоставя безплатен достъп на децата до компютър и интернет.

Компанията от Редмънд, Вашингтон планира да представи съвсем скоро новия си продукт наречен Microsoft Student Innovation Suite, който ще се предоставя за ползване на правителствата на развиващите се страни срещу символичната такса от $3 на пакет. Пакетът включва продуктите Windows XP Starter Edition, Microsoft Office Home и Student 2007, както и няколко други програми.

„Все пак това не е благороден акт, а бизнес начинание", споделя днес Орландо Аяла, вицепрезидент в Microsoft. В много от развиващите се пазари, Microsoft е отчитал голям брой свои пиратски програми да се продават на баснословно ниски цени. Според компанията, технологичната индустрия трябва бързо да адаптира бизнес модела си към по-бедните потребители в изостаналите държави.

Microsoft в момента работи заедно с търговци на дребно и производители на компютри от Бразилия, за да изпробва системата „pay-as-you-go", тъй като в страната тази система на разплащания от мобилен телефон се радва на огромен успех.