Промените са насочени основно към дефиниране и разграничаване на правомощията на органите, които ще провеждат и формират политиката по отношение на планирането, изграждането, управлението и поддържането на пътната инфраструктура.
Министерският съвет ще приема стратегия за развитие на пътната инфраструктура и средносрочна оперативна програма, част от която ще бъде и политиката за концесиониране на републиканските пътища.
Чрез разработване на стратегия и управление и контрол на операциите за развитие на републиканските пътища, финансирани от Оперативна програма „Транспорт", министърът на транспорта ще формира държавната политика.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството ще формира политиката за републиканските пътища - втори и трети клас.
Органите за управление на агенцията ще бъдат надзорен съвет и изпълнителен директор. Предлага се надзорният съвет да бъде в състав от петима души с мандат от пет години, които се одобряват и освобождават с решение на Министерския съвет.
Поставено е изискване членовете му да бъдат експерти с доказан професионален опит - инженери, икономисти и юристи. При дебатите вчера от опозицията се обявиха против поправките, защото с тях се хвърлял прах в очите на Брюксел пред доклада на ЕК.