Русенци са притеснени най-много от решението от 1 февруари да се спре сутрешният влак Русе-Варна и следобедният от Варна за Русе. Те се ползват изключително много от студенти, пенсионери и инвалиди, както и от хората от малките населени места, които се придвижват към работните си места. Срещу тази стъпка се изказаха вече и русенски депутати, които ще лобират за запазването на това направление, пише news.bg.
Още повече, че става дума за първата в България жп линия Русе-Варна, която е на 149 години. Според неофициална информация има някакъв шанс линията да не бъде спряна, но дали това е така, ще стане ясно на 1 февруари.
От днес Русе губи връзка с влаковете от Горна Оряховица в посока Стара Загора и от Царева ливада за Габрово.
По информация на Дарик, недоволство срещу спирането на влаковете е имало и в Карлово. Там граждани блокираха за кратко тази сутрин жп линията в Карлово, като не позволиха да тръгне навреме влакът за Пловдив на 9.30 часа.
Около 20 мъже и жени застанаха на линията и протестираха против намаляването на 38 влака в цялата страна. Те са се организирали в социалните мрежи, като се заканиха в събота, 17 януари, да има още по-голям протест.
Хората недоволстват, защото с намаляването на влаковете няма с какво да отидат на работа или училище. Алтернативите - автобусен или личен транспорт, са им скъпи, а и често разписанието на автобусите не им е удобно.
Именно Карлово е един от най-засегнатите райони от намаляването на влакове. От днес, там са спрени общо девет композиции за София, Златица, Тулово и Сливен. Заради това от няколко дни в града се събират подписи, като до момента само в Карлово са се подписали над 1000 души, съобщиха от жп гарата в града.
10 влака отпадат в двете посоки между Габрово и Царева ливада. Заради това учениците от Плачковци и Трявна ще бъдат възпрепятствани да достигнат до професионалните гимназии в областния град, предаде НоваТВ.
Пред този проблем са изправени в цялата област. На гара Горна Оряховица влаковете ще са с 6 по-малко. Пада следобедният влак от Плачковци, който обслужва 16 гари и е удобен транспорт за всички, които работят по маршрута. Няма да се движи и композицията от Бяла за Тулово - ключова връзка за учениците и работещите сутрин, която обслужва 34 гари, сред които Велико Търново, Дряново и Трявна.
Карлово ще се прости с 11 влака. Сред тях ранният влак от София, който е предпочитан работнически транспорт. В новото разписание той ще пътува само до Пирдоп, като ще загуби връзките от Карлово към Пловдив. Четири влака по-малко ще спират на гара Враца. Градът губи пряката си сутрешна връзка с Плевен и хората, които я ползват ще трябва да се прекачват в Мездра. Път назад няма. Това е становището на БДЖ. Спрените влакове няма как да бъдат възстановени въпреки недоволството.
До вчера пътническите превози на БДЖ включваха около 600 влака в страната. Със спрените днес и с тези, които ще спрат в началото на февруари, компанията реално ще ликвидира 1/3 от своите композиции. От БДЖ са категорични - причината е, че няма пари. А протестите продължават. В събота се очаква пътници и железничари да се съберат в Горна Оряховица.
Кошмарно пътуване, блъскане, борба за място и припаднали хора. Това е ефектът от реформите в БДЖ за жителите на Стамболийски. 300 работници и ученици всяка сутрин се блъскат, за да се качат в първата мотриса за Пловдив. Ако я изпуснат, няма да стигнат навреме на работа или на училище. Във влака пътуват три пъти повече пътници от допустимото.
Междувременно е започнала подготовката на протестите, в които ще се включат и синдикатите в БДЖ, и гражданите, стана ясно от думите на председателя на железничарския синдикат към КНСБ Петър Бунев пред БНР. Митингите ще започнат на 17 януари от Горна Оряховица.
Прогнозирам и в Карлово, и Враца, и Мездра. Говорим за първите 38 влака. Ако се премине и следващата стъпка, бъдете сигурни, че сигурно ще пламне половин България, където ще останат без влакове, заяви Бунев.
По думите му, междувременно ще текат и разговори с ръководството на БДЖ. Бунев, който в момента е в Габрово, каза, че може да даде предложение как може да се реши въпросът, така че хората да не пострадат.
Никой не приема това, което се случва. Днес заваля и сняг, тирове вече се обърнаха, блокираха пътя. Нека някои хора да си дадат сметка какво правят и заслужава ли си да откъснат областни градове. Ще продължаваме да търсим помощ от общините, защото те са хората, които ще бъдат най-пострадали, защото хората при тях ще ходят да се оплакват. Ако бяха дошли и бяха обсъдени нещата по-спокойно с тези граждани, може би нещата щяха да се подредят, предположи Бунев.
Ние ги обсъдихме нещата, но това вече беше факт - тези 38 влака спират. Аз също не мога да кажа, че сядайки там, аз мога да видя проблемите на хората навсякъде. По закон е - тези неща се пращат предварително, обсъждат се с общини, да видят как може да се направи, как е най-безболезненият начин, така че да не пострадат хората. И областни управи ще кажат, че никой не е обсъждал с тях - те са уведомени, но не е обсъдено, възмути се Петър Бунев.
Няма безболезнена реформа, но има реформа, направена така, че най-малко да пострадат хората, които и работят вътре, и ползват железницата, подчерта още синдикалистът.
Вярвам, че ако има някой, който може да проведе реформа, то това е този екип, заяви на свой ред бившият изпълнителен директор на БДЖ Йордан Недев.
От гледна точка на временното съществуване на предприятието най-вероятно има смисъл това, което се прави. Вярвам на изчисленията, които моите бивши колеги са провели. Но това дали решава всички проблеми - не, разбира се. Това е една мярка, която никога няма как да доведе до нещо по-добро. Тя води до спазване на някакви конкретни условия, които са конюнктурни, създадени са в момента, защото нещо друго някъде се е случило в политическата и икономическата система на държавата, допълни Недев.
Това със съкращаването на влакове, които да повлекат след това съответния персонал, е едно логично поведение, особено като имаме предвид, че има влакове, които са меко казано нерентабилни. Трябва да се мине през някакво закриване на настоящите операции - нещо, което няма как да бъде възродено, и след това лека по лека да се изгради нещо, което да е стъпило на здрава основа, смята ексшефът на железниците.
Според Недев е разумно предложението да се промени структурата на финансиране на спрените регионални влакове, като общините да кандидатстват за субсидия от държавата и когато я спечелят, те да възлагат на БДЖ изпълнението на поръчката.
Функцията на БДЖ трябва да е социална, но тя изобщо не е такава от много време. Други интереси обслужват това дружество, да ги наречем най-общо политически. Всяко държавно предприятие е така. Във всяко държавно предприятие е заложен един много силен конфликт на интереси. Не може принципал да е държавата. Държавата не е юридическо лице. Държавата няма, формално казано, собственици. През трета ръка крайният клиент като нас и въобще гражданите на държавата са собственици на БДЖ, ако трябва да търсим релация между това кой дава парите и какво се случва с тях. Държавното дружество има мениджмънт, който очевидно не е собственик на предприятието, и принципал, който е министерство, който също не е собственик в чистия смисъл, продължава разясненията си Йордан Недев.



USD
CHF
EUR
GBP
projekt
на 13.01.2015 в 02:29:16 #1така се окрадаха много предприятия. накрая ще разпродадат БДЖ на части, ще го купят и нарежат на скрап и пак ще са на далвера. пари няма. трябва да се откраднат свежи пари че пак идат избори. но защо вместо да съкращават влакове и хора не съкратят администрацията. само от това ще паднат наполовина разходите.