Продажбите на техника отбелязват над 10% ръст преди края на второто тримесечие на 2010 г. спрямо първото по данни на веригата от специализирани хипермаркети "Технополис".

Засилено търсене на плазмени и LCD телевизори преди началото на Световното първенство по футбол отчита  търговска верига „Технополис". Само за последните две седмици търсенето се увеличи със 50% спрямо миналия месец, съобщи изп. директор на „Технополис" Божидар Колев.

Очакванията са тенденцията към стабилизиране да се запази, тъй като потребителите преодоляха до известна степен негативното влияние на прогнозите за икономическа криза, допълни Колев. Като причина за промяната той посочи и увеличаване на кредитите от страна на финансовите партньори на търговските вериги.

По данни на "Технополис" само за първите 6 месеца на годината реализираният с кредити оборот е 18% от общите приходи, докато за цялата 2009 г. с кредити е реализиран 13% от оборота.

Най-стабилни остават продажбите на едрата бяла техника, където е отбелязан най-малък спад през 2009 г. Основен фактор за това е засиленото търсене на уреди от енергиен клас А. Над 90% от продаваните хладилници и перални са енергоспестяващи. Наложената тенденция се дължи на еко-офертите на фирмата, при които се ползва значителна отстъпка от цената на новия уред, при връщането на стар.

"Технополис" отчита промяна в нагласите на потребителите като резултат от навлизането на новите технологии в бита. Най-голяма тя е в търговията с IT техниката, където търсенето на преносими компютри изпреварва стационарните в съотношение 5 към 1.

Значително нараства делът на телевизорите с вградени цифрови ефирни и кабелни тунери, които заемат над 80% от продажбите. Очакванията на мениджърите от „Технополис" са до въвеждането на цифровия телевизионен формат в България през 2012 г., над 90% от домакинствата да притежават цифров приемник и да не се налага масово закупуване на  set top box устройства за преобразуване на цифровия сигнал в аналогов.

При подмяната на телевизор предпочитани са плазмите и LCD приемниците от 32 инча при масовия и 42 инча при високия клас за разлика от близкото минало когато българина е търсел 21 инчови приемници за масовия и 29 инчови приемници от високия клас.

Динамиката в цените на техниката през последните години се определя от скоростното навлизане на нови технологии, което води до поевтиняване и достъпност на качествените уреди.