Предприемачите са объркани от това, което се случва на финансовите пазари и не са сигурни как събитията ще се отразят в България. Това заяви Максим Бехар, управител на M3 Communications Group за Money.bg по повод нагласите на бизнеса в настоящата напрегната ситуация на пазарите.

Той допуска, че някои чужди инвеститори могат да забавят проектите си в България заради световната финансова криза. Според него повечето компании вече се насочват към PR, отколкото към рекламата.

По-убедително звучи посланието към потребителите, ако независим източник го произнесе, коментира Максим Бехар.

Въпреки това той смята, че специално производителите на напитки и храни ще продължат да инвестират много в реклама.

Кризата повлия на финансовите пазари, но и на рекламния бизнес. Затова алармират руските медии. Финансовата криза удари рекламния пазар в Русия, пише „Газета ру". Няколко компании съкратиха разходите си за реклама. Експерти предполагат, че компаниите значително ще съкращават разходите си за реклама, а някои дори ще се откажат от нея.

Няма съкращения на рекламите бюджети, всичко е стабилно, заяви Ирина Кошелева, Пиар мениджър на руската GroupM. Всички текущи рекламни договори се изпълняват. Сега действително се наблюдава отлив на рекламодатели, свързани с очевидните проблеми на фондовия пазар.

На фона на финансовата нестабилност руските компании, които се явяват крупни рекламодатели, имат остър дефицит на собствени и заемни средства. По мнение на експертите става въпрос за компании от инвестиционния и банковия сектор.

Финансовият сектор ще претърпи съкращения, и намаление на рекламните бюджети. Развитието на рекламния пазар зависи от това колко ще пострада потребителят от финансовата криза. Проблемите с получените кредити ще понижат покупателната способност на хората.

През настоящия месец руската фондова борса на няколко пъти се срина. На този етап родният капиталов пазар няма „такива постижения", но регистрира рекордни понижения на индексите.