Днес щатските индекси започнаха сесията със спад, като това от една страна е корекция и прибиране на печалби след силното покачване от миналата седмица, а от друга се дължи на опасенията за съдбата на автомобилната индустрия в САЩ и за нови загуби в банковата система. 

Подновените опасения за производителите на автомобили са следствие от оставката на изпълнителния директор на General Motors - Рик Вагонер, по молба на администрацията на президента Обама.

Според официалните власти в САЩ, в близките месеци може да се очаква смяна на всичките основни директори в GM, като е възможен и вариантът за бърз банкрут на компанията.

Натиск върху пазара оказаха и думите на финансовия министър Тимъти Гейтнер, който зави вчера пред ABC News, че "някои банки ще нуждаят от големи суми."

В същото време, днес има и консолидация на стоковите пазари, след силното поскъпване на цените на нефта и медта през миналата седмица.

Днес в Лондон медните фючърси с доставка след три месеца поевтиняха с 3.21 на сто, до 3 909.4 долара за тон.

Банковият сектор отстъпи, като акциите на Citigroup и  Bank of America поевтиняват съответно с 9.16% и с 12.94%.

Акциите на General Motors пък падат с 21.55 на сто, спрямо петък, до 2.84 долара, в средата на сесията в Ню Йорк.

Европейската валута поевтинява с 1.12 на сто, до 1.3147 долара, а американските държавни облигации с 10 годишен падеж поскъпват, като доходността им нараства с 2.0 базисни пункта.

Контрактите за доставка през май на петрол сорт WTI, поевтиняват с 4.43 на сто, до 50.06 долара за барел.

Широкият индекс на американските компании Standard & Poor's 500 отбелязва понижение с 3.73 на сто, до 785.49 пункта, след като покачването му с 16% от 9 март, намали понижението му за първото тримесечие до 13 на сто.

Индексът на американските топ компании Dow Jones Industrial Average, пада с 3.69 на сто, до 7 489.21 пункта.

Технологичният индекс NASDAQ Composite отбелязва спад с 3.69 на сто, до 1 488.13 пункта.

В същото време президентът на САЩ Барак Обама заяви в средата на сесията, че General Motors и Chrysler трябва да оцелеят без да попаднат „под опеката на правителството" и че компаниите имат още един, ограничен шанс за „фундаментално преструктуриране".