От днес спират да се движат 38 влака, а други 10 са със скъсен маршрут. Причината е намалената с 40 млн. държавна субсидия, обясни БДЖ. Протестите продължават.
От държавната железница казаха, че това са най-неефективните влакове. Освен тях обаче предстои съкращаване на още над 90 влака, предаде Дарик радио.
Заради по-малкото пари, които БДЖ ще получи през тази година - вместо 180 млн., 140 000 млн., трябва да бъдат съкратени 5 милиона влак/километра или това са около 140 влака. Освен влакове, съкратени ще бъдат и служители на "Пътнически превози". Броят, който сочат разчетите, е 1500 души.
"БДЖ не е приоритет на българската държава от 20 години и апелирахме тази практика да бъде променена. Единственото действие, което можем да направим, за да спасим железницата, е спирането на влаковете и съкращенията", коментира тази сутрин изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров пред БНТ.
Той обясни, че от средата на февруари ще има план за финансово стабилизиране на железницата, който ще бъде представен пред всички институции.
"Надявам се БДЖ да стане приоритет на държавата и ще има по-дълъг хоризонт от гледна точка на инвестициите, както и на погасяване на задълженията, добави Владимиров.
От БДЖ уверяват, че няма да има железопътни линии, които да останат изцяло без влакове.



USD
CHF
EUR
GBP