Международната компания за споделяне на пътувания Uber показва черно на бяло как се влиза агресивно на нов пазар. Гигантът започна офанзива за завладяването на китайския пазар и хвърля значителни средства в това.
Американското дружество очевидно е отделило сериозен бюджет за своята експанзия в страната, защото плаща наистина много на своите шофьори, разказва New York Times.
Изданието интервюира местен шофьор на име Джаки, който казва, че за първите 3 седмици на месец май е спечелил от Uber сума, еквивалентна на 1000 щатски долара. Това е почти половината от месечната му заплата като мениджър продажби в телекомуникационна компания.
„Това е наистина страхотна възможност да спечелиш допълнителни пари", казва той.
Според запознати източници на изданието, Uber прави в Китай към момента по 100 000 превози на ден, като същевременно осигурява работа на 60 000 души.
Но това далеч не прави компанията най-силната на този пазар. Напротив, даже Uber държи скромен дял. Има един много сериозен местен конкурент - китайската Didi Kuaidi, която засега владее най-голям пазарен дял в превозните услуги в страната - над 90 процента.
И смята да го запази, защо обяви през тази година инвестиции в размер на 1 милиард юана или 161 милиона долара. А целта - да превозва 30 милиона пътници на ден след 3 години.