Нетните приходи от продажби на продукция, стоки и услуги във вътрешната търговия за периода януари ­ юли 2007 г. по съпоставими цени нарастват с 5.1% спрямо същия период на предходната година.

Увеличението може да се дължи както на по-голямо потребителско търсене, така и на по-високи цени. Очевидно действа комбинация от двата фактора, довела през юли до 3.1% увеличение на приходите от продажби на месечна база, както и до 2.3% увеличение спрямо юли 2006.

От представената от Националния статистически институт графика проличава, че движението на приходите от продажби е сезонно повлияно, с дъно през януари-февруари, последвано от постепенно нарастване през пролетните и летните месеци, върхове през ноември и първата половина на декември, следват резки спадове в приходите от продажби.

От актуалната статистика на НСИ  научаваме, че през юли 2007 увеличението на приходите от продажба на дребно на храни, напитки и тютюневи изделия е 6.7% на годишна база, 1.3% спрямо предходния месец юни. Периодът януари - юли на 2007 бележи увеличение от 9.3% на приходите от хранителни стоки спрямо периода на 2006.

Ако направим сравнение с 2000 година, най-голям е ръстът в продажбите на дребно на стоки за домакинството и битова техника: 458.9%. Увеличението януари - юли 2007 спрямо същия период на 2006 година е 10.5%.  

Търговията на едро за юли бележи 3.5% ръст на месечна база, 0.2% ръст на годишна база, 2.9% ръст за периода от началото на годината. От тази дейност се формират 70% от приходите от продажби, затова увеличението е значително.

От наличната статистика се потвърждава вица, че 'българинът е цар на автомобилите, като най-голям ръст се наблюдава при търговията с автомобили и горива и ремонт на автомобили: 13.7%. Това обаче също така значи, че търговията на дребно с автомобилни горива и смазочни материали се е увеличила с 8.2%, очевидно заради повишение на цените. Приходите от търговия с автомобили и мотоциклети бележат 18.4% ръст. Двете категории „горива" и „МПС" имат приблизително равни тегла.

Търговията на дребно, извършвана извън магазини, бележи спад от 2.2%.