Зачестяват злоупотребите с онлайн резервациите във Варна, съобщи Огнян Варадинов, член на Комисията за защита на потребителите (КЗП).

Схемата е добре изпитана - потенциалният клиент плаща предварително на лице, представящо се за туристически агент, който прави резервация към съответния хотел, но не превежда парите, вследствие на което, когато туристът пристигне в хотела, разбира, че резервацията му е анулирана поради неплащане от страна на агента.

По думите на Варадинов, лицето, което е направило заявката, вече е трудно да бъде издирено. Той посочи, че гражданите имат големи очаквания от Комисията за защита на потребителите най-вече в сферата на рекламацията на дефектни стоки.


Промените са заложени в проекта „Модерни и интегрирани административни услуги в Комисията за защита на потребителите". Те предвиждат по-висока ефективност в работата на КЗП чрез въвеждане на електронно обслужване за потребителите. Така те ще имат непрестанен достъп до своите жалби.