През април ще започне изграждането на Северната скоростна тангента на София, която трябва да ускори преминаването между магистралите "Тракия", "Хемус" и пътя "София - Калотина". Това обяви на пресконференция председателят на УС на Агенция "Пътна инфрастуктура" Стефан Чайков.

Трасето е с дължина около 16 км, като 7 км. от тях са пътни съоражения, които представляват сериозно предизвикателство, посочи още Чайков.

В момента предстои разработването на технически проект, след като за трасето има идейна разработка. Очаква се отсечката да бъде готова през есента на 2015 година.

Чайков обясни още, че по двата лота на АМ "Марица" има забавяне и тя няма да бъде пусната в срок. Лот 1 на магистралата, която трябва да я свърже с турската граница, трябваше да бъде пуснат в края на юни, а Лот 2 - в края на тази зима. Председателят на УС на АПИ обаче се ангажира трасето да бъде готово през тази година.

Обходният път на Враца също ще бъде завършен през 2014 г., а този на Монтана в началото на 2015 година. Чайков посочи, че в момента АПИ работи по това да се намерят 600 млн. евро за изграждане на скоростното трасе от Ботевград през Мездра, Враца и Монтана до Видин. Така, заедно с АМ "Струма",   ще имаме завършено строителството на целия Европейски коридор 4.

Лот 4 на АМ "Струма", който е от Кресненското дефиле до границата с Гърция, върви също със забавяне, но и това трасе ще бъде готово до края на тази година. За Лот 2 на "Струма", който е от Дупница до Благоевград,  срокът е средата на 2015 година.

По отношение на зимното почистване Чайков посочи, че заради мекото време до момента са икономисани близо 8 млн. лв. от разчетените средства. В същото време разплатените пари на фирмтие са за около 12 млн. лв.,  като повечето от тях са дадени, за да бъдат машините и персонала в непрекъсната готовност.

Започва и основен ремонт на стария уастък от АМ "Тракия" - между София и Пловдив, където на места не са правени такива реконструкции повече от две десетилетия. От пролетта ще бъдат обхванати 5-10 км на  магистралата (входа на София), от 63 до 90 км (при Пазарджик) и от 119 до 131 км (при Пловдив).

Ремонтирани ще бъдат общо 44 км., като срокът за изпълнение ще бъде 18 месеца. Чайков се ангажира трафикът по аутобана да не бъде възпрепятстван в петъците и неделите, както и в през официалните празници, като за това ще се създаде специална организация на движението.