Европейската комисия въвежда единна система за обмен на данни за пробега от годишните технически прегледи на леките коли. Тя е създадена по предложение на българския евродепутат от ГЕРБ /ЕНП/ Андрей Новаков като мярка за подобряване на пътната безопасност в Европа.
Платформата вече функционира. Тя е доброволна, безплатна и е отворена за подаване на информация от всички държави-членки, за да бъде проследено техническото състояние на леките автомобили, които се препродават на териотрията на Европейския съюз.
В Страсбург Новаков призова страните от ЕС, включително България, да се присъединят към системата за обмен на данни. По време на пленарната сесия на Европейския парламент той цитира независими изследвания и анализи, според които средната възраст на леките коли в Европа е 11 години, а 50% от продаваните коли втора употреба са с манипулирани данни за пробег.
По думите му "техническата изправност на превозните средства е основен фактор за предотвратяване на пътно-транспортни произшествия и активното ползване на системата от всички държави-членки ще спомогне за подобряване на условията за пътна безопасност в целия Европейски съюз".
За момента данните в единната платформа са достъпни за властите и контролните органи в страните от ЕС, но амбицията е платформата да бъде надградена и с публичен потребителски модул. Той ще позволява на всеки човек да проверява в реално време дали данните от километража на автомобил, предложен за продажба, съответстват на информацията от проведените годишни технически прегледи в съответната държава.
Вчера Европарламентът прие резолюция, с която има за цел да постигане нулева смъртност по пътищата до 2050-а година. За да стане това обаче, евродепутатите искат по-строги мерки за пътна безопасност, като например ограничение на скоростта до 30 км/ч и нулева толерантност към шофирането в нетрезво състояние. Годишно по пътищата на ЕС загиват около 22 700 души.
Tong
на 13.10.2021 в 20:19:20 #1Bчepa Eвpoпapлaмeнтът пpиe peзoлюция, c ĸoятo имa зa цeл дa пocтигaнe нyлeвa cмъpтнocт пo пътищaтa дo 2050-a гoдинa. ============ В ЕС са цари на кьорфишеците. И 2050 г. ще има да се вайкат и да кършат ръце и търсят виновници (ако още има ЕС по това време, разбира се) защо не са си постигнали целите. Също като целите за драстично намаляване на емисиите и нулеви емисии. Ама така става, когато ръководните позиции в институциите на Съюза се превземат все повече от активисти, за които крайните лозунгите са над всичко. И 5 км/ч да въведат, и да забранят колите, пак ще има смъртност по пътищата - най-малкото на изпълнителите им дреме какви закони са приети - те са над тях, а тая порода не може да бъде изкоренена, дори с генно инженерство.