Правителството на Германия подготвя втори пакет от най-вероятно скъпи мерки за намаляване на замърсяването от дизеловите автомобили, пише Bloomberg. Градове като Щутгарт и Франкфурт въвеждат забрани за шофиране заради твърде високите нива на азотни оксиди и кабинета на Меркел е под все по-силен натиск да излезе с решение.

Миналата година бе постигнато съгласие между властта и автомобилната индустрия за софтуерни обновления на системите за емисии и субсидии при връщането на стар дизелов автомобил и покупката на нов. Те обаче се оказаха недостатъчни.

"Най-бързият и най-добър начин е да бъдат заменени старите автомобили с нови", заяви Меркел в четвъртък в Огсбърг. "В допълнение, може да отворим вратата за ретрофит на някои автомобили. И ако това се случи и когато се случи, вярваме, че потребителите не трябва да плащат".

Отказва ли се Германия от дизеловите автомобили? Въпрос, на който все още няма отговор

Отказва ли се Германия от дизеловите автомобили? Въпрос, на който все още няма отговор

Правителството и автомобилната индустрия спорят по детайлите

В петък канцлерът ще се срещне с министрите на транспорта, финансите, икономиката и екологията, за да изковат нов план. Ако споразумение няма, председателите на партиите в коалицията ще се срещнат в понеделник, за да търсят компромис.

Автомобилните производители като BMW и Daimler се очаква да приемат решението на властта, въпреки че Берлин няма правни лостове, с които да ги задължи, тъй като автомобилите - макар и замърсяващи - вече са сертифицирани. Производителите искат да избегнат забрани в градовете, които карат потребителите да избягват дизеловата технология, която носи печалби, осигурява работни места и помага на компаниите да достигнат изискванията, наложени от Брюксел, за CO2 емисии.

Край на продажбите на бензинови и дизелови коли до 2030 година, препоръчва доклад

Край на продажбите на бензинови и дизелови коли до 2030 година, препоръчва доклад

За да бъде постигната поставената в Парижкото споразумение цел

Кои са възможностите?

Субсидии при замяна на автомобил

Това е и вариантът, предпочитан от автомобилите. Той е добър и за правителството, тъй като дава бързо решение. Но субсидиите трябва да са достатъчно високи. Миналата година компаните предложиха по около €2 000 - и сега ще трябва да бъдат увеличени.

Ремонт

Политици, включително министърът на екологията, призовават компаниите да ремонтират старите автомобили и да сложат нови системи за емисии, например AdBlue технология, която неутрализира азотните оксиди. Но това може да отнеме много време и ще бъде сложно. А разходите за един автомобил ще бъдат между €1 400 и €3 300.

Обратно изкупуване

Правителството обмисля да позволи на потребителите да върнат стари дизелови автомобили за сегашната им стойност плюс бонус. Това е най-лошият вариант, тъй като потребителите могат да използват парите, за да купят автомобил от друга марка или да ги приберат в джоба и да ползват градски транспорт.

Крах на пазарния дял на дизела в Европа

Крах на пазарния дял на дизела в Европа

Бензинът вече държи 57% от продажбите на нови автомобили