Според данните на аналитичната агенция JATO Dynamics, тенденцията за понижаване в търсенето на дизелови автомобили за сметка на бензиновите продължава и през първите месеци на 2018 година.

На 18 от наблюдаваните от агенцията 27 европейски пазара пазарният дял на дизела е спаднал до 38% при показател от същия период на миналата година от 46%.

В същото време бензиновите коли се радват на повишен интерес, като дяловото им участие се е подобрило от 48% до 55%. Моделите с алтернативно задвижване формират едва 5.4% от общия пазар (4.3% за първата четвърт на 2017 година). 

SUV моделите продължават да се радват на повишен интерес, като само през март търсенето им се е увеличило с 13.3%, а за първото тримесечие с 20%. При миналагодишен резултат от 28.1%, към момента тези автомобили формират 33.5% от общия пазар на нови коли в Европа. 

Със 191 505 автомобила, Volkswagen е най-продаваната марка през изминалия месец и тримесечието (453,512 бр.). След това се подреждат Ford със 136 167 за месеца и 290948 коли за тримесечието и Renault със 127 647 броя за март и 283 028 единици за първото тримесечие.

Volkswagen Golf продължава да доминира при моделите в Европа, като през изминалия месец реализацията му е била на ниво от 54 060 единици. В челната тройка намират мяст също така  Ford Fiesta с 39 896 единици и Renault Clio с 37 612.

В Топ 10 на най-търсените модели влизат още: Nissan Qashqai, Volkswagen Polo, Peugeot 208, Ford Focus, Opel Corsa, Renault Captur и Fiat 500. 

През миналата година регистрациите на бензинови автомобили преминаха като брой тези на дизеловите, което се случва за първи път от 2009 година, пише auto-press.net. Според ACEA пазарният дял на дизеловите коли в Европа се е свил с 5%, като е достигнал ниво от 44.8%, докато този на бензиновите се е увеличил от 45.8% до 49.4 процента.