Бързото навлизане на електрическите превозни средства в живота, поставя не малко практически въпроси, които трябва да бъдат решени в непосредственото бъдеще - от насищането със зарядни станции и подходящи сервизи и специалисти механици за тях, до това дали електромобилите се нуждаят от специални гуми.
Известната компания за автомобилни гуми Continental повдига този въпрос. Според утвърдения производител на този важен елемент от превозното средство те трябва да са по-различни, защото и задвижващата система при електрическите автомобили е различна от тази при колите с двигател с вътрешно горене.
На първо място, гумите на електромобилите трябва да се справят с факта, че при тях е налице значително по-голям въртящ момент на пътя, особено когато потеглят.
Поради почти безшумните двигатели , шумът от гумите е по-осезаем при електрическите автомобили, отколкото при превозните средства с двигател с вътрешно горене, където звукът от триенето в асфалта е частично замаскиран от шума на двигателя.
А трябва да сме наясно, че докато батериите не "олекнат", гумите на електромобилите трябва да се справят и с голямото тегло на колите.
Не на последно място трябва да се има предвид, че колкото по-тесен е профилът на гумата, толкова по-малко ще е триенето в пътя и съответно по-голям ще е пробегът; в същото време колата е тежка и има голяма инерция, затова гумите трябва да осигуряват възможно най-кратък спирачен път при рязко спиране.
Желателно е самите гуми да са леки, казва производителят. Наред гумите обаче и самите колелета имат роля за пробега. Хубаво е те да са проектирани с ниско съпротивление, за да подпомагат добрия пробег.
Гледайки напред в бъдещето, ако искаме наистина да имаме превозно средство с нулеви емисии, ще трябва да започнем внимателно да обмисляме емисиите от прах от гуми и спирачки, обръщат внимание от greentech.bg.