Алиансът Renault-Nissan е продал най-много автомобили през 2017 г., измествайки Volkswagen AG от първата позиция, предава Reuters. Една от основните причини всъщност е включването на Mitsubishi.

През изминалата година Nissan е продала 5,82 милиона автомобила - рекорден брой за марката. Френският производител Renault добавя 3,76 милиона броя към резултата на алианса. Mitsubishi носи още 1,03 милиона продажби, като общият брой на групата е 10,61 милиона леки автомобили.

Volkswagen е продала 10,53 милиона броя от своите марки, включително Audi, Skoda, Seat, Porsche и други. През 2016 г. групата бе номер едно по продажби.

Toyota Motor Corp., която също пада с една позиция надолу, е продала 10,2 милиона броя през миналата година.

Множество автомобилни производители се опитват да подобрят продажбите си, за да могат да постигнат и икономия на разходи от мащаба и да освободят достатъчно средства за инвестиции в следващото поколение автомобилни технологии - автономни коли, електромобили и нови услуги.

Това бе фокус на Renault-Nissan и основна причина Nissan да придобие контролиращия дял в Mitsubishi Motors през 2016 г. Председателят на борда на алианса Карлос Госн обеща да удвои спестяванията до 10 милиарда евро до 2022 г., като предрича увеличение на продажбите до 14 милиона броя годишно.

Автомобилните производители целят споделянето на части и технологии сред моделите си, за да намалят разходите за производство и R&D, увеличавайки печалбата. Toyota предприема същия ход, като обедини сили с Mazda Motor Corp. и Suzuki Motor Corp.