Стоежът на Алепу е с две разрешения - такова чудо няма в моята практика. Това заяви за скандалния проект регионалният министър арх. Виолета Комитова в ефира на БНТ.
Проектът за строеж на Алепу е един пример за хаотичност в строителството. Въпросът е концептуален - той е огледален на държавата, каза Комитова.
Характерното за Алепу е, че там има две подпорни стени - едната подпира хълма на Свети Тома, а другата - пътя към шофьорския плаж. Но едната е изградена нормално като подпорната стена, а друга като клетъчна структура, която всички казват, че прилича на хотел. Точно тук идва измамата - в строежа се намират три асансьора за хотелската част, а е пуснат в изпълнение като подпорна стена, обясни Комитова.
Заварихме липса на проектна готовност за някои от участъците на автомагистрала "Хемус", информира министърът в отговор на въпрос дали ще бъде спазен обявеният срок за завършване на магистралата и допълни, че, ако имаше такава и днес стартират строително-монтажни работи, обектът може да бъде завършен в срок.
Държавата е осигурила 5 млрд. лв. за нови пътища и свлачища. Има строителни фирми, които са изградили капацитет в пътния сектор, има всички дадености. Защо не правим страхотни пътища? Защото тези проекти се случват в корупционна среда, правят се извън закона, с много занижен контрол и накрая гражданите са постоянно недоволни. Това е въпрос не на фирмите, които участват в този процес. Това е въпрос на управлението. Министърът задава темите как ще се управлява този сектор. Ако някой иска да го поправи, трябва да вземе този процес в ръцете си, коментира арх. Виолета Комитова.
Тя коментира и скандалите около дейността на дружеството "Автомагистрали".
Разбира се, че имаме доказателства за "Автомагистрали" - ние си направихме нашата проверка по документи и изнесохме фактите, и в същия ден излезе докладът на Сметната палата, установяващ, че са пренебрегнати обществени поръчки, има концентрация в определен брой фирми, редица нарушения, обясни министърът.
На въпрос дали държавата може да си върне авансовите плащания, тя заяви: първо - аз не съм ревизор, второ - в държавата има НАП и други органи, които могат да установят нарушения.
Аз съм много огорчена, защото шефът на "Автомагистрали" г-н Беличев не иска да напусне дружеството, защото смята, че е управлявал правилно и може би има намерения да раздава още аванси.
Ние правим проверки на място къде какво е изпълнено, защото имаме ангажимент да изплатим едни 600 милиона на фирми, изпълнили проектите. Не бихме искали да ги разплатим, без да видим какво е направено на място, подчерта арх. Комитова.
Нищо не сме спирали да строим, това е просто внушение, което се нагнетява в обществото от хора, които се чувстват заплашени, категорична е тя.
Прозрачност, законност и намаляване на корупцията - това са моите три приоритета, към които се придържам, каза министърът.
projekt
на 12.06.2021 в 20:06:34 #1цялата политика на ГЕРБ е такава. обещания, обещания, а след това кражби. Фандъкова преди всеки избори обещава да реши проблема с детските градини, да не се застрояват градинки, да се строят обществени подземни или надземни паркинги с парите които се събират от синя и зелена зона. за толкова време нищо от това което е обещала не е изпълнила - проблеми с детските градини и яслите - пре-застрояване в кварталите, гадно мръсно и некачествено - разпадаща се обществена инфраструктура - пътища след ремонт се разпадат, метрото протича изобщо под всяка критика. ГЕРБ и те обещаваха запазване на природата, а се оказа че мислят само за това как да застроят всичко и да вземат комисионна. къде беше Гешев? къде беше Бойко. те не ходят ли на море. не се ли движат по магистралите дето се разпадат 1-2 години след като са построени, те не се виждат ли мръсотията и пресзастрояването по морето.... нагли гербери. - нито един построен паркинг от парите за синя и зелена зона. парите отиват единствено за заплати, автомобили, сгради и бонуси на началниците в "Паркинги и гаражи".