Най-големият производител на самолети в света - европейският гигант Airbus - даде мрачна оценка на въздействието на кризата на новия коронавирус. Компанията каза на 135 000 служители да се подготвят за потенциално по-дълбоко съкращаване на работни места. Фирмата също така предупреди, че оцеляването й ще бъде застрашено, ако незабавно не се вземат някакви мерки, пише Reuters.

В писмо до персонала главният изпълнителен директор Гийом Фюри заяви, че Airbus "кърви финансово с безпрецедентна скорост". Но от компанията отказват да коментират вътрешната си комуникация в подробности.

Писмото е изпратено до служители късно в петък, дни преди компанията да даде резултати от първото тримесечие на 2020 година. И лошите резултати не са изненада, предвид световната пандемия, която остави авиокомпаниите да се борят за оцеляване и на практика спряха доставките на самолети от средата на март.

Печалбата на Airbus се обърна в загуба заради глоби за корупция

Печалбата на Airbus се обърна в загуба заради глоби за корупция

Гигантът е платил санкции на стойност над 4,8 млрд. евро

Airbus започна прилагането на правителствените схеми, като стартира с 3 000 работници във Франция, "но сега може да се наложи да планираме по-мащабни мерки", каза Фюри.

"Оцеляването на Airbus е под въпрос, ако не действаме сега", добавя директорът.

Хората, запознати с въпроса, твърдят и че Airbus също е в активни дискусии с европейските правителства относно схемите за подпомагане, които са в помощ на борбата с индустриите, включително държавногарантираните заеми.

Производството

За да спре изтичането на пари, Airbus този месец заяви, че ще намали производството на реактивни тесни тела с една трета. Фирмата също така издаде цели за производството на самолети с широко тяло, предполагащи съкращения до 42% в сравнение с публикуваните по-рано тарифи.

Сривът на петрола е последното нещо, от което Boeing и Airbus се нуждаят в момента

Сривът на петрола е последното нещо, от което Boeing и Airbus се нуждаят в момента

На фона на пандемията на коронавируса и страховете за глобална рецесия

"С други думи, само за няколко седмици загубихме приблизително една трета от бизнеса си, И, честно казано, това дори не е най-лошият сценарий, с който можем да се сблъскаме", пише Фюри до служителите си.

На 3 април Reuters съобщи, че Airbus разглежда сценарии, включващи намаляване на продукцията до половината, а анализаторите казват, че Boeing се очаква да разкрие съпоставим план за съкращения.

Фари каза, че новият производствен план на Airbus ще остане толкова дълго, колкото е необходимо, за да се направи по-задълбочена оценка на търсенето - вероятно между два и три месеца.

Досега анализаторите и авиокомпаниите говориха най-вече за спад, продължаващ не повече от 3-4 години. Това сега вече е под въпрос, следващите няколко месеца са критични.

Airbus е най-големият производител на самолети за първи път от 2011-а насам

Airbus е най-големият производител на самолети за първи път от 2011-а насам

Европейската компания изпревари американския си конкурент Boeing