През 2016 година германската компания AUDI AG реализира на пазара 1 871 350 автомобила, което се равнява на ръст от 3,8 процента спрямо предишната рекордна 2015 година.

Благодарение на мащабното обновление на моделната гама, увеличение на продажбите се отбелязва във всички региони: в Европа (+7,6%), в Северна Америка (+5,3%), ръст се наблюдава също така в Щатите (+4%) и в Азия (+0,5%). На петте най-големи за марката пазари Audi отчита най-силните си продажби в цялата история на компанията.

Броят продадени автомобили с марката Audi расте без прекъсване от 2009 година насам. В сравнение с 949 729 продажби през 2009 година, днес броят на клиентите на марката се е почти удвоил.

"Позитивният отклик на публиката към новите ни модели показва недвусмислено, че моделната ни и технологична офанзива е на прав път. През новата година ние ще продължим с широкомащабното обновление на продуктовата гама на Audi и се надяваме на силно представяне на всички важни пазари", казва Дитмар Фогенрайтер, шеф на дистрибуцията и маркетинга, цитиран от auto-press.net.

През 2016 година Audi си спечели най-много нови клиенти в Европа, предимно с новото поколение на A4. Въпреки обстановката на политическа и икономическа несигурност в района, продажбите на Audi бележат ръст от 7,6 процента с 860 600 реализирани автомобила.

На четирите най-големи пазара в Европа Audi отбелязва върхови постижения: Германия (+8,6% до 293 307 автомобила), Великобритания (+6,4% до 177 565 автомобила), Франция (+8,5% до 65 362 автомобила) и Италия (+15,5% до 62 430 автомобила) - това са най-добрите резултати на марката с четирите пръстена на емблемата до този момент. Испания регистрира ръст от продажбите с 16,4 процента до 51 879 доставени автомобила - най- голямото увеличение през 2016 година на ключов за Audi пазар.

В САЩ Audi се представи много добре на като цяло стагниращия пазар и стана единственият премиум производител със сериозен ръст на продажбите: с 4 процента до 210.213 екземпляра. Заслугата за това се пада преди всичко на новото издание на Q7.

В Китай за пореден път Audi отчита ръст - този път с 3,6 процента до 591.554 доставки към клиенти. С това постижение марката продължава да бъде лидер в премиум сегмента на китайския пазар, при това със солидна преднина.