Най-голямата американска комания, извършваща доставки на храна по домовете - DoorDash Inc., отчете рекордни приходи и поръчки за първото тримесечие на 2023 г. Освен това, неочаквано за анализаторите, компанията сведе до минимум (като се имат предвид приходите й) нетната си загуба за периода.
Поръчките към DoorDash за доставки на храна са нараснали с 27% на годишна база, до 512 милиона броя, се казва в съобщение на компанията, пише Интерфакс. Така във финансово изражение, поръчките са скочили с 29% до огромните 15,91 милиарда долара за тримесечието. Това означава, че средната стойност на една поръчка за храна с доставка до дома е около 30 долара.
Анкетирани предварително от FactSet анализатори прогнозираха средно, 493,3 милиона броя поръчки за тримесечието, на обща стойност от около 15,27 милиарда долара.
Приходите за първото тримесечие на DoorDash се повишиха до 2 милиарда долара - от 1,46 милиарда долара за същия период на предходната година, т.е. надвишиха предварителната прогноза за 1,93 милиарда долара.
За периода януари-март обаче, компанията отчете нетна загуба от 162 милиона долара, или 0,41 долара на акция, в сравнение със загуба от 167 милиона долара, или 0,48 долара на акция, година по-рано. Анализаторите обаче очакваха загубата да нарасне до $0,58 на акция.
Според прогнозата на самата DoorDash, обемът на поръчките на компанията през текущото тримесечие (април-юни) ще достигне във финансово изражение 15,9-16,2 млрд. долара.
От началото на тази година досега, пазарната капитализацията на американската компания е нараснала с почти 29% - до 24,5 милиарда долара. А за същия период, индексът S&P 500 се е повишил с около 6%.