Технологичният гигант "Гугъл" (Google) и социалните мрежи "Фейсбук" (Facebook) и "Туитър" (Twitter), както и други подобни компании ще трябва да предприемат по-активни мерки за противодействие на "дийпфейк" (deepfake), както и на фалшивите акаунти на своите платформи, съобщи Ройтерс. По-конкретно "дийпфейк" представлява тexнoлoгия, ĸoятo изпoлзвa фopмa нa изĸycтвeн интeлeĸт, cъчeтaнa c дълбoĸo мaшиннo oбyчeниe, cлyжeщa зa cъздaвaнeтo нa видeo ĸлипoвe и ayдиo зaпиcи c xopa и лицa, ĸoитo ĸaзвaт или въpшaт неща, ĸoитo в действителност ниĸoгa нe ca ĸaзвaли или пpaвили.
Мярката е част от актуализирания Кодекс за добри практики относно онлайн дезинформация на Европейската комисия (ЕК), който се очаква да бъде публикуван в четвъртък.
Кодексът ще бъде обвързан със строгите нови правила на ЕС, известни като Закона за цифровите услуги (DSA), който беше приет от Европейския съюз по-рано тази година. В него има раздел за борба с дезинформацията.
Всъщност компаниите, които не изпълнят задълженията си по Кодекса, могат да бъдат глобени с до 6% от глобалния си оборот въз основа на правилата за DSA. Те имат шест месеца, за да приложат своите мерки, след като новите правила влязат в сила.
Припомняме, че Доброволният кодекс беше въведен през 2018 г., като част от усилията на ЕК в борбата й с разпространението на фалшиви новини.